House of Guinness
Foto: Printscreen/Foto: Printskrin

Nova Netflixova drama House of Guinness donosi sve ono što gledaoce privlači kod velikih serijskih hitova – pamet, srce i sirovu privlačnost. U pitanju je delo Stivena Najta, tvorca kultnih Peaky Blindersa, i po mišljenju kritičara, ovo je možda njegova najbolja serija do sada.

Seriju je recenzirao Džek Sil za The Guardian, ističući da je House of Guinness pravi dragulj – nešto kao Succession, ali smešteno u carstvo alkohola i 19. vek.

Tragom „Peaky Blindersa“ – ali kroz pivsku imperiju

Najteža mera uspeha serije često se ogleda po tome koliko drugih pokušava da je kopira. Nakon što je Peaky Blinders postigao svetski uspeh, mnogi su želeli da naprave sličnu priču. Ali ono što je neobično – sam Stiven Najt nastavlja da razvija taj svet, pišući svoje „naslednike“. Pre ove serije, stvorio je A Thousand Blows, o istorijskoj bandi iz Londona, a sada, sa House of Guinness, otvara novo poglavlje – ovaj put u Dablinu 1868. godine.

U središtu radnje je moćna i nemilosrdna porodica Ginis, koja u to vreme bukvalno vlada gradom. Njihov pivski gigant nije samo fabrika – to je simbol vlasti i bogatstva.

Nad svima njima stoji Šon Raferti (Džejms Norton), zastrašujući upravnik pivare i manipulator koji koristi nasilje kao glavni jezik moći. On se prvi put pojavljuje tako što huška radnike da brutalno uguše protest protiv kompanije, predvodeći ih sam sa komadom gvožđa u ruci. Kasnije, kada oni koji žele da se otcepe od Britanije zapale deo fabrike, Raferti bez straha ulazi u plamen, ogrnut dugačkim kaputom i uz moderni rok soundtrack – scena koja simbolično spaja prošlost i sadašnjost.

Ovo je svet u kome korupcija nadjačava zakon, a surovi udarci odjekuju snažno kao lanac na asfaltu. Nakon smrti glave porodice Benjamina Ginisa, njegovo četvoro odrasle dece pokušava da preuzme imperiju – ali niko od njih nije spreman.

Novi „Succession“ u Irskoj – drama o bogatima i izgubljenima

Kako epizode odmiču, postaje jasno da Raferti možda nije centralna figura – već Ginisova deca. Ova serija nije irski „prequel“ Peaky Blindersa, već Succession u viktorijanskom Dablinu.

Otac je umro pre nego što priča i počne, a iza sebe ostavlja naslednike koji su uništeni sopstvenim privilegijama. Serija istražuje kako tragedija i bogatstvo idu ruku pod ruku – i kako luksuz ne spašava dušu.

Svaki od naslednika nosi svoje demone:

Artur (Entoni Bojl) je ambiciozan i arogantan, želi da spoji finansijsku i političku moć, ali ga sopstvena impulzivnost i potisnuta homoseksualnost vuku ka propasti.

Edvard (Luis Partridž) deluje racionalno, ali ispod te hladne površine krije idealistu koji ne može da preživi u surovom svetu kapitalizma.

Ana (Emili Fern) je inteligentna i potcenjena, žena čiji lik unosi emociju i humanost u brutalnu mušku priču.

Benjamin mlađi (Fion O’Šea) je već izgubio sve – utopljen u alkohol i kocku, jedini koji više ne glumi da je ono što nije.

Kako se porodične tenzije povećavaju, a sukobi prerastaju u prave ratove, serija pokazuje da novac i moć ne mogu zameniti zdrav razum. Strast i pohlepa ovde su jednako opasne.

House of Guinness

Foto: Printskrin

 

 

Norton briljira – magnetična energija koja zapali ekran

Džejms Norton je u ulozi Rafertija gotovo hipnotišući. Njegova energija „isijava sa ekrana“, piše Sil, dok njegov lik osciluje između brutalnosti i harizme. Seks, moć i nasilje isprepliću se u svakoj sceni – House of Guinness je prljav, elegantan i uzbudljiv u isto vreme.

Radnja ne zaboravlja širi istorijski kontekst: Irska se još uvek oporavlja od gladi, a želja za slobodom tinja u narodu. Sve to je utkano u priču o bogatašima koji trunu iznutra, stvarajući snažan kontrast između luksuza i bola.

Kritičar zaključuje da je House of Guinness Najtovo najzrelije delo do sada – kompleksno, moćno i neodoljivo, drama koja podseća koliko su koreni pohlepe duboki, i koliko je opasna moć kada se prelije preko mere.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading