JEDNA NAVIKA UNIŠTAVA MENJAČ U AUTOMOBILU Svi vozači ovo rade, a šteta može da bude ogromna
Zamena automatskog menjača u atomobilu je veoma skupa. Vozači bi trebalo da znaju šta dovodi do habanja i postepenog uništavanja menjača.
Digitalni autor "Budget Mechanic" na Tik Toku redovno objavljuje korisne videe o automobilima.
U jednom videu je govorio o greškama koje vozači najčešće prave sa menjačem i upozorio na nekoliko stvari.
- Jedan komentar koji često dobijam je da ne možete smanjiti brzinu svog automobila jer je to loše za vaš menjač. Jednostavna činjenica je da to nije istina. Dizajnirani su da se menjaju u nižu brzinu kako bi se usporio automobil - naveo je.
Shuterstoock
Najveća greška vozača
Prva stvar koju on ističe jeste ona za koju je verovatno kriv svaki vlasnik automatskog menjača: prebacivanje iz rikverca u pogon dok se točkovi još kotrljaju.
Mnogi vozači ovo smatraju bezopasnim, posebno kada se kreću unazad samo nekoliko kilometara na sat. Ali stručnjaci za menjače već dugo upozoravaju da smerne kvačila unutar automatskog menjača nisu dizajnirane da apsorbuju ceo zamah vozila u pokretu.
Naime, promena smera menjača tokom kotrljanja primorava komponente kao što su kvačilo za rikverc i kvačilo za napred da apsorbuju iznenadne, snažne skokove obrtnog momenta. To njihova namena, pa se menjač samim tim oštećuje.
Shuterstoock
Uobičajene navike koje oštećuju menjač
Proizvođači automobila i bezbednosne smernice posebno nalažu vozačima da se potpuno zaustave pre promene smera. Čak i blago kotrljanje brzinom od 60 metara na sat može opteretiti spojnice i kvačila, koje akumuliraju štetu tokom hiljada ponovljenih promena.
Nije katastrofalno prvi put kada to uradite, ali kako mehaničar primećuje, ova mala opterećenja se akumuliraju. Ono što vozač doživljava kao pogodnost, menjač doživljava kao iznenadni pokušaj da zaustavi težinu celog automobila.
Još jedna navika koju „Budžet Mechanic“ cilja je dugogodišnje verovanje da vožnja nizbrdo u neutralnom položaju štedi gorivo.
Istina je da "uklizavanje" u neutralni položaj ne štedi gorivo, ali može izazvati drugačiji mehanički problem. Kada je menjač isključen iz motora i točkovi se brzo okreću, vraćanje u pogonski položaj primorava menjač da brzo uskladi brzine motora i izlaznog vratila. To iznenadno spajanje može proizvesti jak mehanički udar, posebno kod starijih vozila ili menjača sa istrošenim nosačima.
Shuterstoock
Jedan od najjasnijih primera skrivenog habanja menjača uključuje nešto što većina vozača radi desetine puta nedeljno: prebacivanje u parking na brdu bez prethodnog aktiviranja ručne kočnice.
Mehaničar naglašava pravilan redosled: zaustaviti se koristeći kočnice, aktivirati ručnu kočnicu, a zatim staviti menjač u parking položaj.
Ovo prenosi teret na kočnice umesto na menjač, čuvajući vaš menjač, piše motor1.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)