Uveli taksu gostima restorana od 6.000 dinara, ako prekrše ovo pravilo: Ugostitelji razbesneli mnoge

Kako kaže, psi mirno leže ispod stola, dok deca trče i viču po restoranu, vuku stolnjake, prosipaju so, lome čačkalice i penju se cipelama po stolicama. Kritiku je uputio roditeljima koji tolerišu takvo ponašanje i zapitao se da li takvu nevaspitanost tolerišu i kod kuće.
Njegova poruka je jasna – ako se deca ne znaju lepo ponašati, neka ručaju negde drugde.
Slična situacija zabeležena je i u SAD, u saveznoj državi Džordžiji. Vlasnik restorana Toccoa Riverside uveo je dodatnu naknadu za roditelje čija su deca bučna i neposlušna – takozvanu „taksa za loše vaspitanje“. Iznos ove naknade može dostići i 50 dolara (oko 47 evra).
U Nemačkoj su porodice s decom i inače retki gosti restorana, uglavnom zbog visokih cena. Prema istraživanju nemačkog udruženja ugostitelja (Dehoga), 27 odsto ispitanika u restoran izlazi ređe od jednom mesečno, 22 odsto jednom mesečno, a oko 20 procenata nekoliko puta mesečno.
Ponašanje dece u restoranima ponovo je tema koja izaziva pažnju javnosti. Dok neki vlasnici restorana javno kritikuju nemarne roditelje, drugi se odlučuju za finansijske kazne. Jasno je da se očekuje osnovna kultura ponašanja – bez obzira na godine. Ponašanje dece – odgovornost roditelja
Posebna pažnja posvećuje se ponašanju dece. Deca su dobrodošla u većini restorana, ali samo ako su pod nadzorom roditelja. Nije primereno da trče po prostoru, viču, diraju stolove drugih gostiju, razbacuju hranu ili skaču po stolicama. Restoran nije igraonica, a odgovornost za ponašanje dece uvek je na roditeljima.
Decu treba učiti osnovnim pravilima ponašanja za stolom – kako se koristi pribor, kako da obrišu usta i čekaju svoj red bez ometanja drugih gostiju.
Shuterstoock
Kućni ljubimci samo uz dozvolu restorana
Što se tiče kućnih ljubimaca, posebno pasa, njihova prisutnost u restoranu dozvoljena je samo ako je restoran to jasno naveo. U tim slučajevima pas mora biti miran, na povocu i smešten uz vlasnika tako da ne ometa osoblje ni druge goste. Vlasnici su odgovorni za ponašanje svojih ljubimaca, baš kao što su roditelji odgovorni za decu, prenosi Fenix. Ostavite sto urednim i napojnicu ako ste zadovoljni
Kada obrok završi, sto bi trebalo ostaviti u urednom stanju. Iako to nije obaveza, ostavljanje napojnice u znak zahvalnosti za dobru uslugu smatra se gestom pristojnosti i poštovanja prema osoblju.
Ukratko – osnovna kultura ponašanja u restoranu svodi se na jedno: poštovanje. Prema osoblju, prostoru, drugim gostima – i prema sebi. Restoran je mesto gde svi dolaze da uživaju, i zbog toga se očekuje da svaki gost doprinese prijatnoj atmosferi.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)