foto AP
Foto: AP/Foto AP

Bruklinski most je hibridni kablovsko-noseći/viseći most u Njujorku. Otvoren 24. maja 1883. godine, Bruklinski most bio je prvi fiksni prelaz preko Istočne reke. To je ujedno bio i najduži viseći most na svetu u to vreme, sa glavnim rasponom od 486 metara i visinom kolovoza od 38,7 metara iznad srednje visine vode. Prvobitno se zvao Njujorški i Bruklinski most ili Most Istočne reke, ali je zvanično preimenovan u Bruklinski most 1915. godine.
Predlozi za most koji spaja Menhetn i Bruklin prvi su put podneti početkom 19. veka, što je na kraju dovelo do izgradnje sadašnjeg mosta, koji je projektovao Džon A. Robling. Njegov sin Vašington Robling nadgledao je gradnju i doprineo je daljem dizajnerskom radu, a u tome mu je pomagala supruga Emili Voren Robling. Dok je gradnja započela 1870. godine, brojne kontroverze i novine dizajnerskog procesa gradnje dovele su do toga da se stvarna gradnja produžila na preko trinaest godina. Od otvaranja, Bruklinski most je prošao kroz nekoliko rekonfiguracija. On je korišten za prelaz vozila s konjskom vučom i izdignute železničke linije do 1950. godine. Kako bi se ublažio sve veći saobraćajni tok, izgrađeni su dodatni mostovi i tuneli preko Istočne reke. Zbog postepenog propadanja, Bruklinski most je obnovljen nekoliko puta, uključujući obnove tokom 1950-ih, 1980-ih i 2010-ih.
Bruklinski most je najjužniji od četiri drumska nenaplatna mosta koji spajaju ostrvo Menhetn i Long Ajlend, pri čemu su preostali mostovi Menhetn, Vilijamsburg i Kvinsboro na severu. Dozvoljena su samo putnička vozila, te pešački i biciklistički saobraćaj. Glavna turistička atrakcija od svog otvaranja, Bruklinski most postao je obeležje grada Njujorka. Tokom godina most je korišten kao lokacija za razne događaje i predstave, a bio je i poprište nekoliko zločina i napada. Bruklinski most je proglašen nacionalnom istorijskom znamenitošću, znamenitošću Njujorka i nacionalnom istorijskom znamenitošću građevinskog inženjerstva.Bruklinski most, prvi veliki viseći most na svetu od čelične žice, koristi hibridni dizajn kablovsko-nosećeg/visećeg mosta, s horizontalnim i dijagonalnim kablovskim nosačima. Njegovi kameni tornjevi su negotski, sa karakterističnim šiljastim lukovima. 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading