račun
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

- Kad sam pročitala priču o dodatnom plaćanju maslinovog ulja na Parosu, odmah sam se setila svog iskustva iz Hrvatske - bilo je identično! - kaže Marinka.

Ulje kao "poseban dodatak" - i to u salati

- Pre nekoliko sezona letovala sam s prijateljicama na Jadranu. Ušle smo u konobu, naručile salatu i očekivale lagan mediteranski obrok. Međutim, kad je stigao račun - dodatno je naplaćeno maslinovo ulje! Osnovni sastojak salate tretiran je kao 'ekstra dodatak', i to po visokoj ceni - navodi ona.

Za Marinku, to nije bio problem samo u novcu, već u odnosu prema gostu:

- Osetila sam se kao neko koga ne dočekuju s dobrodošlicom, već kao ovca za šišanje. Volela bih da Hrvatska opet počne da ceni gosta kao čoveka, a ne samo kao izvor zarade.

maslinovo ulje

Foto: Shutterstock

 

Skriveni troškovi i kako da ih izbegnete

Ako vam se dogodi da vam na račun dodaju stavku koju niste naručili – kao što je maslinovo ulje u već pripremljenoj salati - najvažnije je da ostanete mirni, ali odlučni. Ljubazno pitajte osoblje:

- Izvinite, ova stavka nije bila navedena u jelovniku - možete li mi objasniti o čemu se radi?

To često može da reši problem bez neprijatnosti.

Restoran

Foto:shutterstock

 

Praktični saveti:

  • Pažljivo pročitajte jelovnik. Na dnu često piše sitnim slovima: "Dodaci se naplaćuju posebno", "Hleb i ulje nisu uključeni u cenu jela", i slično.
  • Pitajte konobara unapred ako vam nešto nije jasno, pre nego što naručite.
  • Ako vam automatski donesu masline, hleb ili aperitiv, a vi to ne želite, odmah recite:
  • - Hvala, to nismo naručili - molim vas, nemojte ostavljati.
  • Ako primetite nešto što ne bi trebalo da se naplati, zamolite da se ta stavka ukloni.
  • Fotografišite jelovnik i račun - to vam može pomoći ako odlučite da se žalite.
  • Ostavite recenziju na Google-u, TripAdvisoru, Facebooku - to pomaže i drugim gostima, ali i restoranima da poprave uslugu.
konobar

Shuterstoock

 

Prijavite nepravilnosti

Ako sumnjate na prevaru ili nepoštenu praksu, slučaj možete prijaviti turističkoj inspekciji ili lokalnoj turističkoj zajednici. U Hrvatskoj to možete učiniti i preko sajta Ministarstva turizma (www.mint.hr).

Zaključak

Najvažnije je da ostanete ljubazni, ali odlučni. Mnogi ugostitelji računaju na to da turisti neće reagovati zbog par evra, ali upravo ti "mali viškovi" narušavaju iskustvo i ugled destinacije. Samo iskrena i mirna komunikacija može da pomogne da se stvari promene na bolje - za sve turiste, domaće i strane, piše Dnevno.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading