KAKO DA BOLJE I LAKŠE ZASPITE? Ovo su pet saveta za bolji i kvalitetniji san
Foto: Shutterstock

Savremeni način života često dovodi do nedostatka kvalitetnog sna.

Tehnologija, povećana upotreba interneta i veća mogućnost komuniciranja sa svim delovima sveta u bilo koje vreme dovela je do oduzimanja vremena koje provodimo spavajući ili odmarajući.

To sa sobom nosi određene posledice.

Konstantan nedostatak sna može uticati na zdravlje, radnu energiju, raspoloženje, ali i samu lepotu.

Odavno je poznato da nema boljeg kozmetičkog preparata od dobrog i redovnog sna.

Ovo je 5 saveta kako da vaš san učinite kvalitetnijim i time poboljšate sveukupno zdravlje organizma.

OSVETLJENJE

Jako svetlo utiče na intenzivan impuls na naše oči, koje se dalje šalje u koru mozga i čini da naša budućnost i pažnja budu povećani.

Zato je potrebno da svetla budu prigušena ili potpuno isključena.

Vaša spavaća soba mora delovati umirujuće, da bi se lakše opustili.

Takođe, ukoliko nemate roletne, savetuje se da nabavite draperiju uz zavesu.

Draperija bi trebalo da bude od dovoljno gustog i tamnog platna, kako bi onemogućila probijanje svetlosti u sobu.

PROSTORIJA SPAVAĆE SOBE

Veoma je važno da kao i cela kuća i spavaća soba bude uredna.

Čuli ste i sami da je nered u kući, nered u životu.

Potrebno je da dozvolite prostoru da diše.

San kao i buđenje u mirišljavoj i urednoj sobi dodatno će uticati na celodnevno raspoloženje.

PALETA BOJA

Koristite tople i hladne nijanse za spavaću sobu. Kao i svetlost, jarke i intenzivne boje šalju impulse i teško je opustiti se uz njih.

Da biste povećali osećaj udobnosti i opuštanja potrebno je da soba bude u neutralnim bojama.

ELEKTRONSKI I DIGITALNI UREĐAJI

Preporučuje se da TV ekran, laptop, mobilni telefon ili drugu vrstu elektronskog uređaja izbacimo iz sobe dok spavamo.

Razlog tome je što je sve češće u upotrebi plavo svetlo kao i LED ekrani koji su jako štetni za čovečiji vid.

Pored štetnosti po vid, ova vrsta svetlosti utiče loše i na porizvodnju melatonina, hormona koji je odgovoran za san.

POLOŽAJ I BALANS

Za bolji osećaj izbalansiranosti pokušajte da krevet postavite uvek uzglavljen uz zid i to tako da sa uzglavlja gledate ka sobi, prozorima i vratima.

Tako će te biti opušteniji.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading