JEDAN SPOT, JEDAN JEZIK Kritike na račun Air Serbia promašile suštinu odnosa Srbije i Crne Gore
Kada je Air Serbia objavila promotivni video u kojem Crnu Goru predstavlja kao turističku destinaciju blisku po jeziku, kulturi i duhu, reakcije pojedinih crnogorskih medija i komentatora bile su burne, nervozne i na momente histerične. Spot koji u trajanju od svega 60 sekundi donosi prelepe kadrove Boke, mora i planinskih masiva, ispraćen porukom „Tamo gde govorimo istim jezikom i srcem“, odjednom je postao meta teških političkih optužbi.
Ono što je zamišljeno kao turistička razglednica, dočekano je kao pretnja. Pojedini komentatori, poput Nine Redžepagić, tvrde da se radi o „tendencioznoj kampanji“ sa ciljem „negiranja crnogorskog identiteta“, dok drugi, poput psihologa Radoja Cerovića, spot nazivaju „koordinisanom strategijom“ asimilacije. No, upravo ove reakcije govore više o kompleksu i političkom strahu od realnosti, nego o samom videu.
NACIONALNA KOMPANIJA – NACIONALNI SIMBOLI
Air Serbia je nacionalna avio-kompanija Srbije i potpuno je legitimno da u svojim promotivnim materijalima koristi nacionalne boje i identitet. Upravo to čine i Lufthansa, Air France ili Turkish Airlines. Zašto bi Air Serbia bila izuzetak? To što je u pozadini videa prikazana srpska trobojka nije provokacija, nego sastavni dio korporativnog identiteta kompanije koja, između ostalog, promoviše i letove ka Tivtu i Podgorici.
I to je suština, Air Serbia prodaje avionske karte, ne političke pamflete. Umesto što se traže „skrivene poruke“, bilo bi svrsishodnije videti brojke, desetine hiljade turista iz Srbije godišnje dolaze u Crnu Goru upravo preko ove kompanije, puneći hotele, restorane i apartmane. Crna Gora od te saradnje ima konkretnu korist.
Ceo tekst možete pročitati na Aloonline.me.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)