Bankomat
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

To se može desiti ako je kartica oštećena, čip istrošen ili ukoliko dođe do kvara na samom uređaju. Uređaj je zadržava i kada korisnik ne preuzme karticu na vreme, a česta situacija je i prekid veze sa bankom - tada, iz bezbednosnih razloga, sistem automatski povlači karticu.

Još veći stres nastaje kada novac nije isplaćen, a iznos je ipak skinut sa računa. Ovo se obično dešava usled nestanka struje ili pada sistema, kada mehanizam zadrži novčanice, a softver beleži isplatu. Neretko se dogodi i dupla naplata, kada se ista transakcija registruje dva puta.

Problemi postoje i kod uplata. Novac se ponekad zadrži u bankomatu bez knjiženja na račun, naročito ako se sistem „zamrzne“ tokom obrade. Takođe, dešava se da bankomat isplati manji iznos od traženog, dok račun pokazuje punu isplatu - što korisnike dovodi u vrlo nezgodnu situaciju.

Iako banke u većini slučajeva vraćaju novac i kartice, proces ume da traje danima, pa i nedeljama, posebno ako je transakcija obavljena na bankomatu druge banke. Korisnici se tada osećaju nemoćno, zarobljeni između tehnologije i birokratije.

U vremenu kada se sve više oslanjamo na kartice i digitalne servise, dovoljan je samo jedan kvar bankomata da obična transakcija preraste u pravu finansijsku noćnu moru, prenosi blic.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading