ŠTA URADITI KADA IZGUBITE KREDITNU KARTICU? Ovo morate da znate

Iako je gubitak kartice često više neprijatnost nego ozbiljan problem, važno je preduzeti sledeće korake:
1. Proverite gde ste poslednji put koristili karticu
Vratite se mestima gde ste je poslednji put koristili ili pristupili novčaniku. Ponekad kartica nije izgubljena već samo zaboravljena na šalteru ili ostavljena u džepu.
Mobilna aplikacija vaše banke može omogućiti privremeno zaključavanje kartice dok je tražite, čime se sprečavaju neovlašćene transakcije. Nakon što je pronađete, proverite da li je bilo sumnjivih transakcija. Ako primetite bilo kakve neovlašćene troškove, odmah obavestite banku.
2. Odmah deaktivirajte karticu
Ako ne možete da pronađete karticu, odmah kontaktirajte banku putem telefona, online servisa ili mobilne aplikacije kako biste je blokirali ili trajno deaktivirali. Većina kreditnih kartica pruža zaštitu od neovlašćenih transakcija, ali je važno delovati brzo.
Debitne kartice imaju slabiju zaštitu u ovakvim situacijama, pa je još važnije da njihov gubitak prijavite odmah. Ako prijavite krađu ili gubitak u roku od dva radna dana, ograničićete potencijalnu štetu.
3. Zatražite zamenu kartice
Banka će vam poslati novu karticu na kućnu adresu. U zavisnosti od politike banke, proces može trajati nekoliko dana.
4. Ažurirajte automatska plaćanja
Ako ste karticu koristili za mesečna plaćanja računa, pretplata ili drugih usluga, ažurirajte podatke kako biste izbegli prekide u plaćanju.
Pravovremena reakcija može minimizirati štetu i osigurati da brzo nastavite s normalnim korišćenjem svoje kartice.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)