torba
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen/x

Udruženje potrošača „Efektiva“ ponovo je podiglo prašinu na društvenim mrežama nakon što je objavljeno upozorenje o navodnoj nepoštenoj praksi trgovaca tokom „Black Friday“ popusta u Srbiji. Njihov post na platformi X brzo je izazvao lavinu komentara, jer ukazuje na moguće „pumpanje“ cena kako bi popusti izgledali veći nego što zaista jesu.

torba

Foto: Printscreen/x

 

„Sniženje 80%“ koje možda nije pravo sniženje

U centru pažnje našla se torba lokalnog brenda, predstavljena kao artikl s ogromnim popustom:

stara cena: 32.500 dinara

Black Friday cena: 6.104 dinara

Na prvi pogled, popust zvuči spektakularno – čak 80%. Međutim, „Efektiva“ je ukazala na ono što smatraju manipulacijom: ista torba dostupna je na aplikaciji Temu za oko 1.200 dinara.

Fotografije sa X platforme prikazuju identičan model torbe – jedan pod nazivom domaćeg brenda sa „originalnom“ cenom od preko 32 hiljade, drugi na Temuu za svega 1.214 dinara.

Upozorenje potrošačima: kako se stvara lažan utisak popusta

Udruženje je u objavi navelo da ovakvo predstavljanje cena kupcima šalje potpuno pogrešnu poruku:

„Torba snižena sa 32.500 na 6.100. Odličan popust, zar ne? A možete je kupiti na Temuu za 1.200 dinara.“

Ovako „napumpane“ cene, upozoravaju stručnjaci, spadaju u najčešće oblike obmane potrošača. Mehanizam je jednostavan:

  • predstavi se nerealno visoka „pređašnja cena“,
  • istakne se velika procentualna ušteda,
  • kupac ima utisak da dobija ekskluzivnu ponudu,
  • dok je realna tržišna cena višestruko niža.

Šta kaže zakon?

Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji jasno propisuje da trgovac mora biti u stanju da dokaže:

  • da je proizvod stvarno bio u ponudi,
  • i da je zaista bio prodavan po navedenoj „staroj ceni“ pre sniženja.

Ako se ispostavi da je cena izmišljena ili veštački uvećana, trgovac može snositi ozbiljne kazne – i do nekoliko miliona dinara.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading