TEŽAK IZBOR Nije lako odlučiti se između dve najpopularnije aerobne aktivnosti širom sveta
Foto: Shutterstock

Evo nekoliko sličnosti i razlika koje vam mogu pomoći u odabiru.

Cilj opravdava aktivnost

Pre svega, aktivnost biramo prema cilju. Obe aktivnosti su dobre za kardiovaskularni sistem jer povećavaju srčane otkucaje i troše dosta kalorija. Trčanje troši više energije od vožnje bicikla, međutim, vožnja bicikla više doprinosi u izgradnji mišićne mase, a i bolja je za zglobove. I jednu i drugu aktivnost možete raditi na otvorenom, ali i na trenažerima: na traci za trčanje i sobnom biciklu. Smanjuju stres, opuštaju, poboljšavaju mentalno zdravlje.

Gubljenje kalorija

Potrošnja kalorija i kod trčanja i kod vožnje bicikla zavisi od intenziteta i trajanja aktivnosti. Trčanje troši više kalorija jer se osoba puno više kreće, dok tokom vožnje bicikla većinom se sedi. Prosečno, osoba teška 65 kilograma potrošiće oko 135 kalorija za 10 minuta trčanja, a 65 kalorija za 10 minuta vožnje bicikla pri brzini 16 km/h.

Foto: Shutterstock

 

Mršavljenje

Znamo da se mršavljenje postiže postizanjem kalorijskog deficita. Po toj logici, s obzirom na to da trčanje troši više kalorija, ono bi trebalo biti bolje za mršavljenje. Međutim, u praksi ne bude baš tako jednostavno… pogotovo kad se zna da ćemo teško trčati 60 minuta ili više istim intenzitetom, a ljubitelji vožnje bicikla će bez puno problema i po nekoliko sati provesti na biciklu.

Foto: Shutterstock

 

Zglobovi

Zbog udara stopala o podlogu prilikom trčanja, dolazi do povećanog pritiska na hrskavicu unutar zgloba, što je kod bicikla mnogo manje, pa je bicikl aktivnost koja se češće preporučuje onima s prekomernom težinom, starijima i onima koji već imaju neki problem sa zglobovima. Istraživanja su pokazala da obe aktivnosti smanjuju apetit, pa u odluci s odabirom aktivnosti reagujte prema svojim željama.

Foto: Shutterstock

 

Kardiovaskularni sistem

Kad se govori o zdravlju kardiovaskularnog sistema, o srcu i krvnim sudovima, teško je dati prednost nekoj od ovih aktivnosti. Jako je važno da se ne preteruje. Preporuka je da intenzivan trening traje do sat vremena dnevno, sve preko toga se smatra štetnim za zdravlje srca.

Mišićna masa

Iako trčanjem ne povećavamo mišićne mase, utiče na topljenje masnoga tkiva i bolji izgled. Ukoliko vam je cilj povećati mišićnu masu, uz trčanje ćete morati uključiti i trening snage.

Komentari (0)

Loading