ČETVORONOŽNI AVANTURISTA Priča o bulterijeru, prvom psu koji je u automobilu prešao sa zapadne na istočnu obalu SAD
Foto: Shutterstock

On je bio hrabri bulterijer kojeg je sudbina obdarila večnom slavom - postao je prva kuca koja je automobilom dovršila kros-trčanje u SAD, i to na prvom putovanju automobilom širom zemlje, piše Magazin "Pas". Ovaj epski događaj započeo je 1903. Bad je na putovanju pratio dr Horacija Džeksona i njegovog suvozača Krokera. Putovanje je u stvari bilo rezultat opklade koju je lekar položio s jednim gospodinom koji je tvrdio da je automobilom nemoguće preći širinu zemlje. Putovanje je istorijsko jer su trojica avanturista ovo postigli za šezdeset tri dana, i to na dvocilindrašu.

Kako je sve počelo

Maja 1903, tridesetjednogodišnji Horacio, automobilski entuzijast i bivši lekar, i dvadesetdvogodišnji Kroker, mehaničar, napustili su San Francisko u crvenom automobilu „vinton“ u nadi da će biti zapamćeni kao prvi dvojac koji je prešao Ameriku. Samo četiri dana pre toga, Džekson se kladio u 50 dolara da može da postigne ovaj podvig stigavši u Njujork za manje od 90 dana. Tada su putevi bili izuzetno primitivni i po podacima saznajemo da je bilo asfaltirano manje od 150 kilometara puta širom zemlje. Uz to, putevi su bili neuredni, nisu bili numerisani, a o putokazima nije bilo ni reči. Takođe, automobili su u to vreme bili skloni kvarovima, što je još više otežavalo ovu avanturu.

Prvi susret

Posle 19 dana Horacio i Kroker stigli su do Ajdaha. I u to vreme Džekson je bio u potrazi za psom koji bi ga pratio na putovanju. Negde blizu grada Kaldvela jedan čovek je ponudio da mu proda mladog bulterijera za 15 dolara. Džekson je prihvatio ponudu i svog saputnika nazvao Bad. 

Najbolji saputnik

Bad je postao velika atrakcija svuda gde su išli. Džekson ga je opremio zaštitnim naočarima i specijalnim odelom za vožnju. Ubrzo je postao entuzijast za automobile i savršen pratilac na dugom putovanju. Znao je da sedi napred i bio je prilično vešt u posmatranju puta i spreman za svako brdo, nalet i skretanje. Prema Džeksonu, Bad je bio jedini član trija koji „nije koristio nepristojne reči tokom čitavog putovanja“.

Ova epska avantura završila se 26. jula 1903. Ne postoje pouzdane informacije o tome kako se Bad nosio sa svojim statusom slavne ličnosti, ali znamo da se nakon ove epske sage skrasio u domu svog vlasnika, te da je ostatak života proveo mirno i bez pompe.

Posle avanture, Džekson je poklonio svoj automobil i Badove zaštitne naočare Narodnom muzeju američke istorije.

 

Komentari (0)

Loading