(ANTI)NARODNO POZORIŠTE: Kakva se poruka šalje gostovanjem predstave osvedočenog srbomrsca Marunovića?
Naravno da još jedna scenska interpretacija ovog književnog klasika ne bi bila nimalo sporna, da iza iste ne stoji čovek koji u kontinuitetu, sa najokorelijih produkljanskih pozicija, napada sve što je povezano sa Srbijom, srpskim narodom i Srpskom pravoslavnom crkvom (SPC). No, krenimo redom.
Marunović je dugogodišnji kolumnista ekstremnog produkljanskog glasila poznatog pod nazivom „Portal Analitika“, koje u kontinuitetu objavljuje izrazito negativne stavove na račun Srbije i njenog državnog rukovodstva, sve u duhu mnogo puta prežvakane teze da zvanični Beograd, posredstvom svojih ispostava na crnogorskoj političkoj sceni, a za račun vladajućih krugova u Moskvi, radi sve što je u njegovoj moći da što je moguće više liši Crnu Goru njenog suvereniteta i udalji je od EU (a u ranijem periodu i NATO).
U kolumni objavljenoj na današnji dan - tik pred gostovanje njegove predstave u Beogradu, ali i „studentski“ protest zakazan za subotu - naslovljenoj „Vidovdanom protiv Vučića“, Marunović optužuje kako srpske vlasti, tako i organizatore i učesnike „studentskih“ blokada i protesta u našoj zemlji, za „velikosrpski neofašizam“, nazivajući Vidovdan „patološkim kultom poraza“. Pri tome, u ostrašćenom pamfletističkom stilu, Marunović sebi i svojim istomišljenicima „građanske i antifašističke provenijencije“ pripisuje gotovo magijsku „emancipatorsku misiju“ u suzbijanju „monstruoznog neofašističkog imperijalizma“, sa kojim izjednačava osećanje patriotizma u Srba, koje je, ukoliko bi se sudilo po Marunoviću, dopušteno svima osim srpskom narodu.
Pored pomenutog portala, Marunovićeve pamfletske „uratke“ povremeno objavljuje još jedno izrazito antisrpski profilisano glasilo, ali ovog puta sa sedištem u Srbiji – „Portal građanske Vojvodine Autonomija“, iza kojeg stoji „Nezavisno društvo novinara Vojvodine“ (NDNV), otvoreno separatistička grupacija proistekla iz šinjela srbomrsca i kroatofila Dinka Gruhonjića, koji je ujedno zamenik glavne i odgovorne urednice „Autonomije“.
Kao prilog određivanju Marunovićeve pozicije u idejno-ideološkom koordinatnom sistemu (ukoliko je to uopšte i potrebno) može se dodati i činjenica da je, zajedno sa brojnim produkljanski orijentisanim društveno-političkim delatnicima, uključujući i funkcionere opozicionih Demokratske partije socijalista (DPS) i Socijaldemokratske partije (SDP), ali i komitskih udruženja, bio među govornicima na nasilnim protestima pod nazivom „Ima nas“, koji su krajem 2022. godine održavani u Podgorici, prvenstveno zbog tada aktuelnih izmena Zakona o predsedniku Crne Gore, koje su predviđale uvođenje određenih ograničenja za predsedničku funkciju.
Podsetimo, na mestu predsednika Crne Gore se u tom periodu još uvek nalazio njen trodecenijski neprikosnoveni gospodar Milo Đukanović, koji je, iako se svojski trudio da ove proteste predstavi kao spontani odgovor građana na pomenute zakonske izmene, zapravo bio njihov glavni inspirator i organizator. Inače, sastavni deo folklora na ovim protestima su, pored crnogorskih, predstavljale uvrede na račun srpskih vlasti.
Dodajmo još i to da je Marunović diplomirao pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti (FDU) na Cetinju, u klasi Radmile Vojvodić, supruge nekadašnjeg Đukanovićevog ambasadora u Beogradu Branislava Mićunovića-Žage, inače poznate i po izrazito (neki bi rekli i preterano) bliskim relacijama sa samim Đukanovićem.
Poslednjih dana svedočimo upornim pokušajima zaposlenih i glumačkog ansambla Narodnog pozorišta u Beogradu, a među kojima su brojni učesnici neprijavljenih, i samim tim protivzakonitih, „studentskih“ blokada i protesta, da se javnosti predstave kao neupitni branioci integriteta ove kulturne institucije srpskog naroda od izuzetnog značaja. Stoga, ostaje nada da će istoj toj javnosti umeti da objasne zašto, ugošćavajući persone ideološke profilacije i stavova nalik Marunovićevim, dozvoljavaju da se ova institucija izmetne u svoju suprotnost – Antinarodno pozorište.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)