Menezis avitation
Foto: Tanjug/MENEZIS AVIATION/ MILOŠ TUNIĆ (HO)

Prvi let "Er Srbije" koji je Menzis u potpunosti samostalno opslužio je jutrošnji let za Amsterdam JU360, koji je put Holandije odleteo u 06:40. Kako saznajemo, promena pružaoca usluga zemaljskog opsluživanja prošla je besprekorno i svi letovi "Er Srbije" u jutarnjem talasu poleteli su praktično bez ikakvih odstupanja u odnosu na planirani red letenja. Reč je o letovima ka Frankfurtu, Barseloni, Milanu, Parizu, Diseldorfu, Ljubljani, Pragu, Podgorici, Zagrebu, Cirihu, Amsterdamu i Rimu.

„Menzis Aviation“, kompanija koja je jedan od vodećih globalnih pružalaca usluga zemaljskog opsluživanja putničkih aviona, ubuduće će obavljati opslugu vazduhoplova, registraciju putnika i prtljaga, kao i njihovo ukrcavanje na letove srpske nacionalne avio-kompanije. Promena operatera zemaljskog opsluživanja na beogradskom aerodromu usledila je posle nekoliko meseci opsežnih priprema.

Podsetimo, Er Srbija i „Menzies Aviation“ su u oktobru 2023. godine potpisali Memorandum o razumevanju. Promena operatera je pokrenuta, kao što je Er Srbija u više navrata saopštavala, „u cilju unapređenja nivoa usluge srpske nacionalne avio-kompanije na beogradskom aerodromu, kao i boljeg korisničkog iskustva za putnike“.

Kako je Tango Six već izveštavao, zbog većeg poremećaja saobraćaja Er Srbije u jednom danu 18. juna prošle godine, odlučeno je da se broj kompanija koje se bave opsluživanjem putničkih aviona na beogradskom aerodromu poveća. Prve reakcije tada su došle od ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića koji je samo nekoliko dana kasnije najavio liberalizaciju hendling tržišta na „Tesli“.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je potom 11. jula stavio van snage do tada postojeću Odluku o ograničenju broja pružalaca usluga zemaljskog opsluživanja na beogradskom aerodromu što je otvorilo priliku da se broj kompanija u ovom sektoru poveća. Do tada su najveće klijente servisirali beogradski aerodrom i privatna kompanija Sky Partner.

Budući da se koncesionaru beogradskog aerodroma u poslovni model ne uklapa (kao i na većini lokacija u svetu) bavljenje opsluživanjem putnika, kompanija „Menzies Aviation“ preuzela je gotovo kompletne ljudske i tehničke kapacitete nekadašnjeg sektora za opsluživanje aviona beogradskog aerodroma. Bitnije, Menzis se dogovorio sa Er Srbijom da će oni biti kompanija koja će opsluživati nacionalnu avio-kompaniju što je ozvaničeno u oktobru prošle godine.

Liberalizacija je donela još jednog igrača, takođe privatnu kompaniju Gold Air.

Kompanija „Belgrade Airport“ jutros je saopštila da je sa Menzisom potpisala ugovor koji podrazumeva prenos svih ugovorenih obaveza  o zemaljskom opsluživanju sa kompanije „Belgrade Airport“ na „Menzies Aviation“, uz saglasnost partnerskih avio-kompanija:

– Svi prethodno zaposleni u organizacionoj jedinici zemaljsko opsluživanje Belgrade Airport, potpisali su ugovore o radu sa Menzies Aviation, kao novim poslodavcem - stoji u saopštenju koncesionara.

Tako će sada kompanija "Skaj Partner" opsluživati avio-kompanije "Viz er", "Flaj Dubai" i celokupnu "Lufthanza grupu" (Lufthanzu, Ostrian i Svis), "Gold er" će opsluživati avio-kompanije "LOT", "Edžijan", "Arkiu" i uskoro Anadolu. Ostatak će pripasti "Menzisu", odnosno najveća avio-kompanija "Er Srbija" čiji je tržišni udeo na beogradskom aerodromu, u zavisnosti od sezone i tržišne situacije, ide između 47 odsto i 55 procenata.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading