POTROŠAČI OPREZ! Ovim marketinškim trikom kompanije zloupotrebljavaju vaše navike
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

 

Potrošačima prilikom svakodnevne kupovine u marketima najviše muka zadaje smanjivanje gramaže proizvoda, što je nepoštena poslovna praksa proizvođača koja je uzela maha, sa ciljem da se na prikriven način poveća cena artikla.

Ovo navode u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, ističući da značajno raste broj pritužbi na ovu pojavu naznavnu šrinkflacija.

Termin potiče od reči 'shrink' koja na engleskom znači smanjenje/skupljanje, i inflacija, što je opšti rast cena. Primetno je i da se na društvenim mrežama samo nižu objave nezadovoljih kupaca zbog kaliranja proizvoda. Potrošači posebno ukazuju na smrznuto povrće. Ta pakovanja su se sa pola kilograma prvo smanjila na 450 grama, a sada su spala i na 400 grama.

Osim toga, kako ističu, u ambalaži ima sve više leda, a sve manje povrća, dok kod mešavina ima najviše onog najjeftinijeg. "Kupila sam mešavinu brokoli, karfiol i šargarepu, navodi Tviterašica. "Bila su dva mala karfiola, jedan brokoli, a sve ostalo šargarepa. Jedan pratilac je kostatovao da kesa malina košta kao ceo obrok, a da ih ima možda deset. "Meni je za pitu sa višnjama nekada trebalo dve kese, a sad mi je malo tri", nadovezala se Olja. "Kupila sam danas kesu graška, ladno sam mogla da prebrojim zrna, nije me mrzelo!"

Drugi korisnik mreža duhovito je konstatovao - "kriza". Kupci su primetili i da su neki proizvodi istovremeno i poskupeli i ostali bez 200 do 300 grama. Takav je slučaj sa pakovanjem praška za veš koji se prodaje u količini od 2,7 i 1,8 kilograma. I flaša gaziranog soka je korigovana. Tako je poznati brend zadržao potpuno istu veličinu boce i etiketu, ali je količinu smanjio sa 1,5 na 1,25 litra. Gotovo da je teško naći proizvod koji se nije stesao. SVe je više artikala sa smanjenim količinama, koja odstupaju od standardnih. 

 Razlog za to je što kupci brzo primete poskupljenje proizvoda, ali ne obraćaju pažnju na količinu proizvoda. Ta pojava je prisutna niz godina i na evropskom i na našem tržištu, a posebno se zahuktava u vreme inflacije. Marko Draganić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da ovo predstavlja zloupotrebu navika potrošača, ali da nije kažnjivo ukoliko su svi podaci o proizvodu navedeni na deklaraciji.

POTROŠAČI OPREZ! Ovim marketinškim trikom kompanije zloupotrebljavaju vaše navike

Foto: Shutterstock

 

 

Toj organizaciji, putem njihovih profila na društvenim mrežama, svakodnevno stižu žalbe kupaca zbog prakse proizvođača da smanjuju ambalažu. "To predstavlja marketinški trik, jer proizvođači računaju na navike kupaca koji obično ne proveravaju težinu proizvoda, niti čitaju deklaraciju, već očekuju da određena veličina ambalaže ima količinu na koju su navikli", navodi Draganić. "Smanjivanjem sadržaja na prikriven način poskupljuje proizvod, jer se za istu cenu dobija manja količina nego ranije."

Prema njegovim rečima, ovoj praksi se ne može stati na put, jer je direktiva Evropske unije od pre deset godina dala slobodu proizvođačima da legitimno promene gramažu ili zapreminu proizvoda. Od toga profitiraju proizvođači i trgovci, a na štetu potrošača. Jedino što kupci mogu da urade je da ne kupuju takve proizvode.

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading