NADREALNO, NAUČNICI OTKRILI SREDSTVO KOJE ĆE SPASITI SVET Novi preparat za smrtonosne mikrobe dobio ime po Kijanu Rivsu
Foto: Printscreen/instagram

Nemački naučnici su napravili novi preparat koji će spasiti poljoprivredu širom sveta, što je samo po sebi vest, ali je pažnju mnogo više privuklo ime pesticida.

Nazvan je kijanumicin po imenu holivudske zvezde Kijanua Rivsa, jer veoma efikasno uništava gljivični organizam Botrytis cinerea, koji napada više od dve stotine vrsta voća i povrća. Organizam je postao otporan na postojeće hemijske pesticide. To je postalo veliki problem.

Na sreću, sada je tu kijanumicin, koji će spasiti svet.  Molekuli preparata uništavaju neprijatelja tako efikasno da smo ih nazvali po Kijanuu Rivsu, jer je on je ekstremno smrtonosan u svojim ulogama - objasnio je nemački istraživač Sebastian Goce. Kijanumicin je bakterijski, a ne hemijski preparat, pa je ekološki održiv.

Reakcija Kijanua Rivsa nakon pitanja jednog obožavalaca na društvenoj platformi Redit, šta misli o ovom naučnom otkriću, bila je prilično u njegovom duhu. Na početku, zahvalio se naučnicima i dodao da je to prilično "kul" i "nadrealno".

"Trebalo je da ga nazovu Džon Vik... svakako to je prilično kul i nadrealno za mene. Ali hvala, naučnici! Srećno i hvala vam što ste nam pomogli", rekao je Rivs.

Utvrđeno je da su kijanumicini, otkriveni prošlog meseca, efikasni i protiv biljno-gljivičnih bolesti i protiv gljivica kod ljudi, kao što je kandida. Nuačnici su došli do rezultata da ove smrtonosne bakterije, poput Kijanua Rivsa, sprečavaju i otklanjaju gljivice i da su bezbedne za ljude.