KAKO NAPRAVITI UTISAK OD MILION DOLARA? Evo koje boje treba biti odeća za posao!
Foto: Shutterstock

„Bez obzira na to da li smo svesni toga ili ne, boje koje biramo za našu poslovnu odeću šalju jaku poruku“, kaže Linda Goldman, konsultant za poslovne komunikacije i bonton i autor tridesetak knjiga, uključujući i delo „Kako napraviti prvi utisak od milion dolara“.

„Slika koju šaljete u odelu bež boje je veoma različita od načina na koji vi izgledate, na primjer, u mornarsko plavom odijelu“, kaže ona. Zbog toga je apsolutno neophodno da sa velikom pažnjom birate boje koje nosite na poslu ili na razgovoru za posao.

Nikada dovoljno plave boje

Koja je to boja koja apsolutno odiše uspehom? Goldmanova kaže da je to plava boja. „Studije pokazuju da je mornarska plava najbolja boja za košulje koje treba nositi na intervjuu za posao, zato što ona odiše poverenjem“. Linda dalje tvrdi da je veća verovatnoća da ćete dobiti posao kada na intervjuu nosite mornarsku plavu nego bilo koju drugu boju.

KAKO NAPRAVITI UTISAK OD MILION DOLARA? Evo koje boje treba biti odeća za posao!

Foto: Shutterstock

 

A ako se ne prijavljujete za posao gde je obavezan kodeks oblačenja? Koju boju onda nositi? Prema Goldmanovoj to je još uvijek plava, jako plava. „To je boja neba ili istinski plava“, kaže ona. To je druželjubiva i moćna boja. Ona označava lojalnost.

Da li ste primijetili koliko kompanija koristi plavu boju u njihovom logu? Setite se samo Facebooka, društvene mreže koja spaja ljude. Setite se Twiter-a. Pogledajte u monitor vašeg kompjutera i odmah ćete primijetiti koliko reklama, veb sajtova i platformi koristi plavu boju kao glavnu boju za dizajn.

Šta je sa crvenom?

Ako želite da stvarno oduševite vaše kolege, nadređene ili potencijalne poslodavce, nabacite odeću crvene boje. „Crvena boja je moćna i jaka. Ona pokazuje da se ne plašite da se istaknete i da dobijete pažnju“ , kaže Mary Lin Deadeux, sertifikovani profesionalni član asocijacije konsultanata za imidž, često angažovana za konsultacije u vezi korporativne garderobe u kompanijama kao što su: Merrill Lynch, Sony Entertainment, Cushman & Wakefield, pa sve do kompanije Corporate Icon.

I dok je crveno odelo na ženi odlično, prije svega za one koje se bave politikom i javnim govorima, u nekim okolnostima ta boja može delovati potpuno suprotno. Pazite na previše tesnu odeću crvene boje. Mogla bi da vas dovede do problema. Prema Mary Lin, uska crvena haljina, blago rečeno, „upozorava na flert“. Svetlo crvene košulje sa tamnim odelom i kravatom mogle bi učiniti da izgledate kao okoreli kockar u Las Vegasu, ili kao da ste žena mafijaškog bosa. Odeća crvene boje takođe može ostaviti utisak da ste upečatljivi, ali da niste timski igrač.

Kombinovanje: Kada je bež boja najbolja?

Prema svim anketiranim stručnjacima teško je uzimati za ozbiljno muškarce koji su obučeni u odijelo bež boje. Ljudi sa sajta Kosulje.rs tvrde da čak i u leto u većini slučajeva važi pravilo „što je tamnija boja to je moćniji izgled“. Ako bež boja preovladava u vašem izgledu može učiniti da izgledate jednolično, dosadno i stidljivo. Zato je daleko bolje nositi boju slonove kosti nego bež.

Evo kratkog pregleda šta ostale boje mogu da kažu o vama na poslu:

Crna boja

Razmislite dva puta prije nego što se odlučite da svakoga dana na poslu nosite odjeću crne boje. Možda verujete da ona izgleda klasično i sofisticirano, ili je možda nosite zato što je jednostavna. Ali crna boja bi takođe mogla signalizirati vašim kolegama i saradnicima da ste depresivni, nemaštoviti, mračni i/ili lenji.

Bela boja

Ako ste obučeni skroz u belo, izgledaćete kao da ste u uniformi. Osim ako niste slikar, kuvar ili medicinska sestra, klonite se potpuno bele kombinacije odevnih predmeta.

Zelena

Tamnija zelena može da predstavlja moć, klasu, snagu i konzervativizam. Svetlija zelena govori ljudima da ste sportski tip, da ste manje formalni i veseli.

Ljubičasta                                                                                             

Tamno ljubičasta predstavlja eleganciju, autoritet, klasu i kraljevsko držanje. Žene u ljubičastom kaputu, odelu ili bluzi izgledaju snažno, moćno i samouvereno. Ljubičasta moderna majca ili košulja u opuštenom radnom okruženju znači: „Ja sam samouverena i efikasana, i nisam konvencionalna“.

Žuta

Žuta govori ljudima da ste neformalni, opušteni, ležerni, razigrani, veseli, pristupačni i da se ne plašite da preuzmete rizike. Posmatranje žute boje može da razvedri ljude, pa će vas doživljavati kao prijatnu, veselu osobu, ako ste obučeni u žuto. Međutim, pazite se boje senfa, jer može učiniti da vaše lice izgleda žuto ili drugim rečima nezdravo.

Braon

Morate biti pažljivi u vezi braon boje. Ako se vaša odeća braon boje ne uklopi na odgovarajući način, učiniće da izgledate kao da ste na maskenbalu. Međutim, kada je braon odeća iskombinovana sa određenim bojama, poput bež, žute, nježno roze ili zelene, odlična je zamena za crnu, s tim da je manje ozbiljna, formalna ili depresivna.

Narandžasta

Budite oprezni sa narandžastom bojom, da se vaše okruženje ne bi zbunilo. Narandžasta boja se koristi za znakove upozorenja, za sigurnosnu ili zatvorsku odjeću. Zbog intenziteta narandžaste boje, osim ako nije vrhunski dizajnirana, odeća često izgleda jeftino ili previše šljašteće. Na primer, boja breskve je dobra i uklapa se sa drugim bojama, ali previše svetla narandžasta može učiniti da vaše kolege misle da ste bez ukusa i da žudite za pažnjom.

Roze

Roze više nije samo za žene. Muškarci koji nose blijedo roze boju govore okolini da su samouvereni, odvažni i dovoljno nezavisni da nose boju za koju se nekada smatralo da je tipično ženska. Žene mogu da koriste bledo roze da ublaže jaka, tamna odela i kada hoće da izgledaju pristupačnije. Međutim, roze od glave do pete jednostavno je iritirajuće za ljudske oči.

Šarena odjeća – karirano i na tufne

Pa kako se onda na radnom mjestu pojavljuju sve te odvažne duše koje su dovoljno hrabre da nose šare? Prema, istraživanjima, karirana odeća otkriva da ste tradicionalni ili čak sportski tip; tufnice mogu da znače da ste zabavni i da imate dobar smisao za humor, a životinjske šare mogu govoriti da volite da flertujete i da ste privlačni.

Ovo je sve, naravno, generalizovano. Puno zavisi od nijanse, vaše boje kose i boje kože, i akcenta na kontraste koje vi stavljate na pojedinačne boje. Ali, poznavanje psihološkog efekta nijanse,  može vam dati prednost kada idete na razgovor za posao, na važan sastanak, kada tražite povišicu od šefa ili kada pokušavate da se uklopite u novo radno okruženje.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading