PILOT JE ZBUNIO EKSPERTE Novi detalji Istrage o padu pakistanskog aviona koji je preživelo samo dvoje ljudi

Avion je tri puta udario u pistu, a onda se srušio na stambene zgrade

Pakistan
Foto: EPA

Kapetan pakistanskog aviona koji se srušio prošle sedmice, usmrtivši 97 ljudi koji su se nalazili u njemu, približio se aerodromu u Karačiju a da nije javio da ne može otvoriti opremu za sletanje te je tri puta udario pistu, rekao je u četvrtak pakistanski ministar.

Istražitelji su u olupini pakistanskog Airbusa A320 koji se srušio u stambeno naselje u Karačiju prošli petak našli snimku razgovora u pilotskoj kabini, rekao je portparol aviokompanije. Pad je preživelo dvoje ljudi.

Let PK83030 koji je dolazio iz smera Lahorea na istoku, srušio se dok je drugi puta pokušao da sleti na pistu. Crna kutija već je pronađena.

Ministar civilnog vazduhoplovstva Gulam Sarvar Khan rekao je novinarima da su motori aviona dotaknuli tlo tri puta pri prvom pokušaju sletanja. "Pilot nije javio da se njegova oprema za sletanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotaknuo tlo", rekao je Khan.

"Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini... Kontrolni toranj ga je informisao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu", rekao je, dodavši da je pilot odgovorio: "Snaći ću se'."

Prema informacijama koje su objavljene na mrežnoj stranici liveatc.net, javlja Jutarnji, koja donosi vesti o avio komunikaciji, pilot je rekao kontrolorima "sad smo na sigurnom" tokom pristupa, no razlog ove napomene mnoge stručnjake ostavio je pod znakom upitnika.

Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom propalom pokušaju sletanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je rekao da su oba motora otkazala.

Pakistan
Foto: EPA

Istražitelji bi trebali da pregledaju jesu li se motori ugasili zbog kolizije s pistom nakon strmijeg i bržeg spuštanja nego što je to normalno. U donjem delu motora nalaze se ključni delovi, uključujući i pomoćni mjenjač i hidrauličke pumpe.

"Motoru se mogu dogoditi razne stvari ako dodirne pistu", rekla je osoba koja poznaje dizajn aviona.

Motore je izradio CFM International, francusko-američka fabrika u suvlasništvu Safrana i General Electrica te su među motorima koji se najučestalije koriste u industriji i poznati su po pouzdanosti. Crne kutije će očitati BEA, agencija za vazdušne nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vođstvom Pakistana.

 

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi