ZABLUDE O GUMAMA U KOJE SVI VERUJU Nove se ne stavljaju zbog snega, a ovakve nikada nemojte da kupite
Alo!/Vladimir Marković

Vozači se uveliko pripremaju se za 1. novembar, od kada je u Srbiji obavezna upotreba zimskih guma. Mnogima od njih ova zamena predstavlja veliki trošak, zbog čega pokušavaju na različite načine da uštede i nabave gume koje su nešto povoljnije.

Gde vozači greše pri kupovini, zašto se zimska guma ne prepoznaje po šari, da li treba kupovati polovne ili univerzalne gume i kako da ne kupite "mačku u džaku", odgovorili su radnici beogradskog autoservisa. 

1. ZIMSKE GUME NE PREPOZNAJU SE PO ŠARI

Mnogi vozači misle da je lako napraviti razliku između zimskih i letnjih guma, pošto zimske gume imaju dublje šare. Ipak, iz autoservisa otkrivaju da to nije uvek slučaj. 

"Razlika između zimskih i letnjih guma ne može se uvek jednostavno uočiti. Šara može da bude ista na oko i na dodir. Prava razlika je zapravo u smesi. Zimske gume imaju veći procenat silike u sebi, što čini gumu mekanom i osigurava da čvrsto leži na asfaltu. S druge strane, letnja guma se stisne po hladnoći, koliko god da je dobra, nova i kvalitetna. To je najveća razlika između guma, a ne šara. Takođe, zimska guma mora da ima oznaku M+S", kažu iz autoservisa Adam. 

2. NOVE GUME SE NE STAVLJU ZBOG SNEGA

Neki do vozača koji rade zamenu guma, žale se kako svake godine moraju da izdvoje novac, uprkos tome što snega gotovo da nema. Ali, zimske gume su zapravo neophodne bez obzira na padavine, kažu iz servisa. 

ZABLUDE O GUMAMA U KOJE SVI VERUJU Nove se ne stavljaju zbog snega, a ovakve nikada nemojte da kupite

Alo!/Vladimir Marković

 

"Mnogi su u zabludi da su zimske gume neophodne samo u slučaju padavina i snega, ali to nije tačno. Zimske gume su važne zbog niskih temperatura, koja zimi padaju ispod minus sedam. U takvim uslovima, letnja guma gubi svojstva i nije bezbedna, bez obzira ima li padavina", objašnjavaju iz servisa. 

3. UNIVERZALNE GUME SU SAMO ZA GRAD

Mnogi smatraju da su univerzalne gume idealno rešenje, pošto mogu da se koriste zimi i leti. Ali, one se zapravo preporučuju samo za gradsku vožnju.

KOJE SU STANDARDNE CENE?

Cene zamena guma košta od 500 dinara po komadu za manje gume, do 1.700 dinara za veće. Postoji mnogo brendova od kojih zavisi cena, objašnjavaju iz servisa.

"Razlika u ceni je opravdana, pošto ima velike razlike i u kvalitetu. Kada kupite kvalitetne gume one će duže trajati i bolje će se ponašati na mokrom kolovozu i na snegu. Ako štedite na gumama, kočenje će biti slabije i gume će se brzo izlizati, pa ćete se izložiti trošku da opet kupujete nove", kažu iz autoservisa. 

"U gradskoj vožnji se univerzalne gume pokazuju dobro. Za bilo kakve surovije zimske uslove, kao što su planinski, ovakve gume ne preporučuju, ne vredi davati novac za njih u takvom slučaju. Takođe, vozači često brkaju oznake i misle da su univerzalne gume one koje imaju oznaku pahuljice. Zapravo, oznaka na univerzalnim gumama je pahuljica, kapiljica kiše i sunce i stoji na boku gume", kažu iz servisa.

4. MASOVNO UZIMAJU MANJE GUME

Kada vozači pokušavaju da uštete uzimajući gume manjih dimenzija, moraju da budu spremni na to da kvalitet vožnje i bezbednost neće biti isti.

ZABLUDE O GUMAMA U KOJE SVI VERUJU Nove se ne stavljaju zbog snega, a ovakve nikada nemojte da kupite

Alo!/Vladimir Marković

 

"Propisane su specifikacije i tačno se zna koja veličina guma mora da bude na svakom vozilu. Zna se koliko nove gume moraju da budu proporcionalno slične fabričkim gumama. Ali, tu postoji određeni prag tolerancije i zato mnogi vozači greše i namerno stavljaju gume koje su nešto manje, kako bi manje platili. Ipak, manje gume treba izbegavati, jer to vrlo utiče na vožnju i ponašanje vozila", navode iz servisa.

5. KUPUJETE POLOVNU "MAČKU U DŽAKU"

Ako se odlučite da kupite polovine gume kako bi uštedeli, budući da je cena 50 odsto niža nego kod novih guma, znajte da je to rizično, navode iz autoservisa u Beogradu.

"Može da se desi da se zalomi da kupite vrhunske gume i da nemate nikakvih problema. Ipak, dešava se da polovna guma izgleda savršeno očuvano, ali da postoje skriveni nedostaci. Na primer, šara je u redu, ali je guma previše stara, izrabljena ili ima pukotinu koja se ne vidi, što dalje može da pravi problem u vožnji. To je slična stvar kao kod đonova ciplela, koji se menjaju nakon dugog nošenja", objašnjavaju oni. 

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading