ŠTA BISMO MOGLI DA POPIJEMO PRE SPAVANJA Pet čajeva za lakši i lepši san
Foto: Shutterstock

Čaj od magnolije

Napravljen od osušene kore, pupoljaka i stabljika biljke magnolije, čaj od magnolije se često koristi kao prirodna pomoć za spavanje u mnogim oblicima tradicionalne medicine. Biljka sadrži honokiol i magnolol, dva jedinjenja koja imaju sedativno dejstvo. Prema jednoj studiji kod žena koje su nedavno rodile, pijenje čaja od magnolije tokom 3 nedelje značajno je poboljšalo depresiju i kvalitet sna.

Zeleni čaj sa niskim sadržajem kofeina

Zeleni čaj je popularna vrsta čaja poznata po svom izrazitom ukusu i zdravstvenim prednostima. Zanimljivo je da neke studije sugerišu da bi to takođe moglo poboljšati kvalitet sna u borbi protiv nesanice. Jedno istraživanje na odraslima otkrilo je da je pijenje zelenog čaja sa malo kofeina povezano sa poboljšanim kvalitetom sna, smanjenim stresom i umorom, u poređenju sa pijenjem redovnog zelenog čaja.

Čaj od kamilice

Čaj od kamilice je vrsta biljnog čaja sa delikatnim cvetnim ukusom i mogućim zdravstvenim prednostima. Napravljen je od kamilice, biljke koja se često koristi za poboljšanje sna zahvaljujući sedativnim efektima.Kamilica takođe sadrži antioksidans poznat kao apigenin, koji može da izazove opuštanje mišića i san.

Čaj od lavande

Čaj od lavande se pravi tako što se pupoljci cveta lavande kuvaju u vodi, stvarajući živahan ljubičasti napitak sa izrazitim ukusom i aromom. Ne samo da se u njemu uživa kao umirujućem čaju pred spavanje, već i neka istraživanja potvrđuju da lavanda može podstaći opuštanje i poboljšati kvalitet sna.

Čaj od valerijane

Osušeni koreni biljke valerijane koriste se za pravljenje čaja od valerijane, koji se ponekad koristi kao prirodna pomoć za spavanje. Iako je nejasno kako funkcioniše koren valerijane, smatra se da povećava nivoe neurotransmitera zvanog gama-aminobuterna kiselina, koji smanjuje stres i podstiče san.

Komentari (0)

Loading