POPUST SAMO ZA NAJMANJE BROJEVE Trgovci sezonsko sniženje koriste da se reše zaliha
unsplash.com

- To su uglavnom veoma velike ili izuzetno male veličine - kaže za "Novosti" Marko Dragić iz NOPS-a. - Trgovci to rade da bi i dalje imali veliku zaradu na robi koji se najviše prodaje, a istovremeno se oslobodili zaliha proizvoda za kojima je manja tražnja. Pritom, iskoriste i da kroz reklamu o velikim popustima priviku veći broj potrošača.

On objašnjava da takva praksa ne spada u prekršaj, već je to marketinški trik i mamac za kupce. Kako ukazuje, potrošači su, od 25. decembra kada je krenulo sezonsko sniženje i tokom praznične šoping groznice, najviše pritužbi imali na to što popusti nisu bili realni.

- Visina sniženja koja je naznačena nije bila ispravno obračunata - objašnjava Dragić. - Osim toga, veoma mali broj proizvoda je bio na popustu koji je oglašen. Najmanje jedna petina robe mora da bude obuhvaćena visinom sniženja koja je naznačena. Ako je ponuđena roba u zanemarljivoj količini ili sa ciljem da se potrošač navodi na kupovinu druge vrste proizvoda, onda je to prekršaj.

žena

Foto: Shutterstock

 

Kako navodi, mlađa populacija ima više prigovora na onlajn kupovinu, a starija za šoping u prodajnim objektima. Mnoge kupoholičare privukla je oglašena visina sniženja, pa nisu vodili računa da odaberu proizvod koji im odgovara. Čitateljka "Novosti" Marija Vasić iz Beograda pazarila je ćebe u prodavnici, ali kada je došla kući shvatila je da je uzela manju veličinu od one koja joj je potrebna.

- Kada sam otišla da zamenim, prodavačica je odbila - požalila se Vasićeva. - Kada sam stigla kući i otvorila, odmah sam shvatila da sam napravila grešku i da mi treba veće ćebe. To sam i rekla prodavačici, međutim ona nije htela da ga zameni.

U NOPS-u objašnjavaju da trgovac prema zakonu nije u obavezi da zameni proizvod niti da vrati novac, ako je on ispravan i bez greške, a kupac to traži zbog neodgovorajuće boje ili veličine ili se jednostavno predomislio i želi nešto drugo.

- To je pitanje dobre volje trgovca i poslovne prakse kompanije - precizira Dragić. - Tako da većina njih izlazi u susret potrošačima i omogućava im da zamene proizvod ili im vraća novac. To rade u nastojanju da sačuvaju kupce.

Situacija je drugačija kada je u pitanju onlajn kupovina. Ukoliko potrošači pazare putem interneta, onda imaju pravo da odustanu od kupovine bez ikakvog obrazloženja u roku od 14 dana.

BONUS VIDEO: 

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading