USVOJEN NOVI ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA Kazne idu do 150.000 dinara, nema više izgovora za trgovce
Foto: Printscreen/RTS

Skupština Srbije usvojila je danas Zakon o zaštiti potrošača kojim je predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra "ne zovi", prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

Registar "ne zovi" podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje.

Takođe i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, po stupanju na snagu ovog zakona, što bi trebalo da počne tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku, trgovci morati da učestvuju u sporu.

Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor u slučaju da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading