TRGOVCI, VIŠE NEMA VRDANJA Kazne idu i do 150.000 dinara
Alo/ Ilustracija

Skupština Srbije usvojila je u četvrtak Zakon o zaštiti potrošača kojim je predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra “ne zovi”, prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

Registar „ne zovi“ podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operaterima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama, prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč opravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova, kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Saglasnost za račun veći od 5.000

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati da naprave predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože, i to pismeno. Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga, i to za lakše prekršaje.

Takođe, unaprediće se postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, postupanju na snagu ovog zakona, što bi trebalo da počne tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku, trgovci morati da učestvuju u sporu. Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor, u slučaju da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

TRGOVCI, VIŠE NEMA VRDANJA Kazne idu i do 150.000 dinara

EPA/REMKO DE WAAL

 

Ugovori koji će se sada potpisivati s organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka s destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.

Matić: Zakon garantuje visok nivo zaštite potrošača

Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, izjavila je povodom usvajanja novog Zakona o zaštiti potrošača da će primena ovog zakona višestruko doprineti zaštiti prava potrošača i da će se ovim putem potrošačko pravo u Republici Srbiji kretati u skladu sa propisima EU.

- Novi Zakon o zaštiti potrošača nudi nova zakonska rešenja, koja će omogućiti potrošačima da svoja prava ostvare efikasno i uz što manje troškova, i da na taj način pruži i garantuje visok nivo zaštite potrošača - rekla je Matićeva.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading
Eeeki

11.09.2021 07:47

MOLERI I VODOISTALATERI OJADISE NAROD..