Belgrade Grand Prix 2023
Foto: Tanjug/SAVA RADOVANOVIĆ (STF)

Na svečanosti u ambsadi Italije, kojoj su kao glavni organizatori prisustvovali ambsador Luka Gori, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i predstavnik AMS Srbije,  rečeno je da će vozila u nedelju u 10.00, nakon što budu izložena na Kalemegdanskoj tvrđavi, krenuti ulicama grada u grupama po pet.

"Paradiraće tri kruga, stazom oko tvrdjave, evocirajući uspomene na istorijsku trku, a nagrade pobednicima biće dodeljene na platou ispred Skupštine grada Beograda, gde će vozila biti ponovo izložena", naveli su organizatori među kojima su uz ambsadu, ministarsvo, AMS Srbije i kompanija Heritage Consulting i Italijanski institut za kulturu.

 

Ministar Vesić podsetio je da je trka 3. septembra 1939. organizovana povodom rođendana kralja Petra.

"Trku je na ulicama posmatralo više od 100.000 ljudi, a Beograd je tada imao 300.000. Bila je to velika stvar za Srbiju, to je bilo kao kada bi ih danas bilo 700.000. Održana je u čast maloletnog kralja Petra, a najzaslužnija za organizacjiu bila je njegova majka kraljica Marija koja je bila reli vozač. Takmičila se i pobeđivala iako je bila kraljica. Pobeđivala je muškarce i takmičlila se skoro do smrti, a tu svoju ljubav prenela je na kralja Petra", naglasio je Vesić.

Ministar je podsetio da su u toj trci učestvovala i četiri velika šampiona, da je među vozačima bio i italijanski as Tacio Nuvolari. 

"Bila je to njegova poslednja velika pobeda, to je još jedna veza između Srbije i Italije, a u njegovom Muzeju čuva se trofej Politike osvojen u Beogradu, ispisan ćirilcom", naglasio je ministar i podsetio da je pre nekoliko godina u Beogradu održana i parada oldajmera u znak sećanja na tu veliku trku.

Kako je naveo, zamisao je da se u Beogradu napravi rimejk te trke, da se uđe u takmičenje fijat klasika gde se pravi rimejk starih trka oldtajmera.
Ambasador Luka Gori, rekao je da projekat predstavlja spoj sporta, tehnologije, kulture i istorije, koji se realizuje povodom prve beogradske međunarodne auto-moto trke organizovane 1939, a što je prilika da se svi podsetimo izuzetnog događaja kao i da se oda počast Taciju Nuvolariju koji je tada bio pobednik.

"Italija ima zlatnu istorju velikih konsturktora i vozača automobila i motocikala koji su postavili bazu industije okrenute ka inovaciji i postavljanju novih ciljeva", naveo je Gori na srpskom jeziku.

Generalni sekretar Auto moto saveza Srbije Miln Nikolić podsetio je da je AMS Srbije prepoznat kao neko ko može da organizuje reinterpretaciju trke istom rutom sa istim bolidima. U trci koja je bila preteča Formule 1.

"Posle 84 godine ćemo organizovati reinterpretaciju trke oko Kalemegdana koja je bila preteča Formule 1", rekao je Nikolić i podsetio da je glavni organizator te istorijske trke je bio auto-moto klub Kraljevine Jugoslavije iz koga je potekao AMS Srbije. 

"Publika može očekivati identične automobile koji su se vozili 1939. Voziće se istom rutom tako da će ljubitelji četvortočkaša imati priku da vide te autobile u revijalnoj trci, koja počinje u 10 sati", rekao je on.

Imali smo san i osvarli smo ga, rekao je Đorđo Andrijan koji je inicijator projekta kao predstavnik Motor Heritidž, i naglasio da će ovo biti velika trka u kojoj je najstariji automobil iz 1913. - Ćiribiri.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading