Kupovina polovnog automobila
Shutterstock
Kupovina polovnog automobila

Shutterstock

Kupovina polovnog automobila, Foto: Shutterstock

Ako spadate među njih, a nemate dovoljno iskustva da procenite da li je automobil koji vam se sviđa u dobrom stanju, donosimo vam nekoliko saveta na šta bi trebalo da obratite pažnju...

Mnoge stvari su važne pri odabiru, ali osnovne su dve: da nije vraćena kilometraža na vozilu i da automobil nije učestvovao u saobraćajnoj nesreći. U Srbiji su, javna je tajna, na velikom broju polovnjaka rađene mahinacije sa kilometražom, a gomila polovnjaka koji su kod nas u ponudi je udarana i loše popravljena. Postoje načini da se utvrdi da li je kilometraža umanjena, a takvu uslugu nudi, na primer, Auto-moto savez, a proveru možete obaviti u ovlašćenom servisu, pomoću servisne knjižice ili kontaktiranjem sa prethodnim vlasnicima.

Kad je reč o proveri da li je na automobilu bilo oštećenja od sudara, čak i ako se neko dobro potrudio da ih sakrije, donosimo deset osnovnih koraka:

Položaj volana

Volan ne stoji pravilno, nešto nije u redu. Možda je prethodni vlasnik brzo prešao preko rupe ili ivičnjaka, a možda je učestvovao u saobraćajnoj nezgodi. U svakom slučaju, proverite trap.

Proverite stakla

Na bočnim prozorima, često i na prednjem vetrobranskom staklu, ispisani su podaci o godištu vozila i proizvođaču. Ukoliko na svim staklima podaci nisu isti, znači da je automobil udaren, pa je obavljena zamena.

Refleksija boje

Parkirajte automobil tako da mogu da se uoče linije na farbi. Zahvaljujući ovim linijama lakše možete pronaći eventualna udubljenja nastala na limariji.

Broj šasije

Broj šasije se često falsifikuje, to svi znamo. Kupac amater će teško primetiti da li su brojevi prekucani, pa proveru treba poveriti profesionalcu. Dakle, dobro otvorite oči.

Tragovi

Da li su branici bili udareni i kako da znate da li je možda menjana hauba? Pogledajte da li su spojevi i zazori na svim delovima karoserije jednaki. Na našoj slici vidi se da nije ništa rađeno.

Razmak između limova

Obratite pažnju na mesta na kojima se farovi spajaju sa karoserijom i da li ima malih razmaka među spojevima. To takođe može da sugeriše da je bilo intervencija na donjem delu automobila.

Kakva su vrata

Ne zaboravite da probate kako funkcionišu vrata na automobilu. Ukoliko se zatvaraju samo kada jače zamahnete, odnosno ako se čuje prasak, nešto nije u redu. Možda su šarke i ram savijeni u nekom sudaru.

Varovi

Ima il tragova zavarivanja ili da su menjane bočne stranice ukoliko je došlo do jačeg sudara sa nekim vozilom? Na našem primerku, nema sumnje, sve je originalno.

Testiranje boje

Za neka oštećenja potrebno je farbanje u nadi da potencijalni kupac neće primetiti razliku. Po pravilu, debljina sloja bi trebalo da iznosi između 0,1 i 0,2 milimetra. Ukoliko je sloj deblji, automobil je po svemu sudeći prefarban.

Lampa test

Ponekad se tragovi nezgode kriju kod točkova ili iza poklopca. Zato je u ovim slučajevima baterijska lampa odličan asistent. U principu, najvažnije je da automobil koji vam je zanimljiv ne gledate po mraku ili po kiši.

Komentari (12)

Mada

11.02.2017 06:57

Amaterski saveti.

Nm

11.02.2017 07:58

Ako to sve proveravaš idi i kupi nov auto jer samo on zadovoljava sve te kriterijume. Moj auto nije udaran nije vraćena kilometraza u nema skrivenih mana ali kad bi dodao kupac i to sve počeo da gleda dobio bi batine. Pozdrav svima

Goran

11.02.2017 08:58

@Nm - Naravno da si "jak" na tastaturi. Možda bi i ti dobio, mislim batine... A naravno da potencijalni kupac ima pravo da detaljno pregleda automobil za koji je zainteresovan. Radi se o polovnom automobilu i sasvim je realno da ima poneki nedostatak. Svaki od nedostataka može biti opravdan razlog za dogovor o konačnoj ceni. A ti "majstorre", prodaćeš auto "juče", a možda završi i na reciklaži...

nekultura caruje

11.02.2017 12:42

@Nm - ti si g. klasični stanovnik Srbije, primitivac, sitna duša,razlog naše propasti.razloga su dva, odrastao si u komunizmu gde drugi misle za tebe(razmažen) i doselio si se sa brda gde znaš samo za fizikalisanje. takvih par miliona glasa za miloševića i ove nakon njega

dabogda ne prodao nikad

11.02.2017 13:39

@Nm - ti si sitna duša. komunizam te napravio nepoštenim i lenjim.

Perica

11.02.2017 13:59

@Nm - Ne, nego ću tebe da gledam ili tvoju mladu a kupujem kola. Dal si bio bar pola čist kad si ovo napisao? Do duše ovo je poznata fraza preprodavaca da ne zagledaš već samo vadi pare.

Zakon

11.02.2017 09:44

Provera u ovlašćenom servisu je za kilometražu zakon jer sva vozila imaju vrać. km a što je još gore to nije kažnjivo a reč je o očiglednoj obmani kupca. Kad bi mogli, preprodavci bi i godište auta podmladili. Eto na šta su sve spremni.

Pedja

11.02.2017 09:52

Pdlican clanak, upravo se to gleda kada se kupuje polovnjak. To us osnove prepoznavanja u kakvom je stanju automobil. @Nm zanima me iz kog sela si ti? Kada bi ti kupovao automobil i dao recimo 5.000 evra ti nista od navedenog ne bi gledao zar ne? @Mada Posto si ocigledno odlican poznavalac, podeli sa nama prave savete.

mada

11.02.2017 14:01

@Pedja - Očito si ti pravi stručnjak.Osnovna provera stanja motora nigde nije pomenuta.

Deda

11.02.2017 12:50

Polovan auto a da nije nešto farbano to je teško pronaći, nemora da znači ako je farban i da je bio havarisan (mozda je bio ogreban ili ulubljen).Na našem tržištu novih automobila se nalaze vozila koja nisu prošla odredjene kriterijume za EU tržište. Zašto se nepozabavite sa tim . Polovna vozila iz uvoza prolaze proveru AMSS-a koju uvoznik plaça 105 eur za vozilo

Boban

11.02.2017 20:53

Hvala na savetu bas ste nam pomogli .Gluplji clanak niste mogli da napisete.U ovoj naprednoj drzavi sa nase plate normalno da vozimo takvi krsevi od auta .Ali bice bolje za 100 godina pa ce tad da si kupimo nova kola u salonu jer jedino ona nisu farbana itd.

Ilija

12.02.2017 01:39

Prvo se informisite pa onda komentarisite? Prvo kakve veze ima dali je auto presao mnogo vecu kilometrazu od ispisane na satu vozila,ako je auto odrzavan onako kako to vozilo zahteva,sto je u svakoj normalnoj drzavi normalno. Nemacka svajcarska. Uzmite vozilo koje je kod nas preslo 300 000km i u Svajcarskoj 300 000 km. Bez problema bi ga kupio da ga ne zagledam puno. Isto tako tesko je naci polovno vozilo koje nije zakaceno udareno ili tako nesto.to su vozila od 10 i vise godina.