„Alo!“ u Grdeličkoj klisuri dan pred puštanje nove trase u saobraćaj!
To znači da će se ka Grčkoj voziti kompletno novim autoputem. Od Beograda do granice sa Severnom Makedonijom stizaće se za tri i po sata.
Otvaranjem poslednje deonice autoputa na južnom kraku Koridora 10 biće kompletiran ceo krak od 74 kilometra.
VESIĆ "POKLOPIO" VELJANOVSKOG! Rade tražio da se obustavi projekat "gondola", skupština ga odbila!
Tuneli kao u Austriji
Tunel Manajle, kod Vladičinog Hana, od 1,8 kilometara, najduži je u Srbiji. U njegovo opremanje, kao i u opremanje drugog tunela Predejane, uloženo je čak 13 miliona evra.
- Tuneli su rađeni po novom austrijskom modelu. U njima se nalaze i rampe, koje će se recimo u slučaju požara automatski spuštati. Vozači koji zbog spore vožnje predstavljaju opasnost će pomoću svetlosne signalizacije i razglasa biti obavešteni da moraju da ubrzaju. Svi tuneli imaju moćne džet ventilatore, koji imaju snagu kao motori u avionima - objašnjava Senić.
Najzahtevniji za izgradnju na južnom kraku Koridora 10 upravo je bio deo kroz Grdelicu.
-To je bio najteži poduhvat. Imali smo niz problema, koje su pravile podzemne vode, klizišta. Ali smo uprkos svemu uspeli. Kad pitaju da li je moglo ranije, uvek kažemo da je trajalo koliko je moralo. Najvažnije je da je sad sve spremno za puštanje trase u saobraćaj. Zaista je bila čast učestvovati u ovakvom projektu. Veliko profesionalno, a mogu vam reći i životno iskustvo - kaže na početku razgovora za „Alo!“ Aleksandar Senić, direktor sektora za izgradnju u „Koridorima Srbije“, koji je našoj ekipi s ponosom predstavio svaki deo trase koja će sutra uveče biti otvorena za saobraćaj.
Na deonici dugoj 26,34 kilometara kroz Grdeličku klisuru, radovi su počeli u oktobru 2013.
Više stranih i domaćih građevinskih kompanija učestvovalo je u izgradnji i opremanju. Zbog sliva Južne Morave, koja protiče kroz Grdeličku klisuru, brda su se tri puta urušavala, a projekat je zbog toga menjan.
Veća putarina?
Senić navodi da je putarina u nadležnosti „Puteva Srbije“, ali ističe da bi s obzirom na složenost sistema i samih konstrukcija, kao i sistema upravljanja saobraćajem, putarina trebalo da bude veća nego na drugim delovima autoputa.
- Mislim da nikada neću zaboraviti 19. avgust 2018. Bila je nedelja, išao sam u redovni obilazak trase i stigao sam na kosinu 2 posle pada zida dok su se još stene kotrljale preko oborene konstrukcije. Srećom, već smo imali spreman projekat galerije, koju smo uspeli da izgradimo u roku od šest meseci i time omogućimo da autoput sad za predstojeći vikend bude pušten u saobraćaj - kaže Senić, koji je sa inženjerima neprestano na terenu.
On navodi da je izgrađeno ukupno 97 potpornih zidova.
- U narednim mesecima ostaje nam da završimo radove na trajnoj stabilizaciji kosina. Međutim, radovi neće uticati na bezbednost saobraćaja - ističe Senić.
Na deonici kroz Grdeličku klisuru izgrađena su 33 mosta i još tri na pristupnim saobraćajnicama, dve petlje, dva savremeno opremljena tunela, dve galerije, vijadukt, zaštitni bedemi.
Počinje izgradnja Koridora 11
Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kazala je da izgradnja deonice Koridora 11 Preljina-Požega počinje danas, kao i da su završetkom radova u Grdeličkoj klisuri potpuno završeni radovi na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju.
- Koridor 10 je škola za sva druga velika gradilišta. Za deonicu Koridora 11 Preljina-Požega završeni su svi planovi. Deonica će koštati 450 miliona evra i radiće se iz kineskog kredita. Rok za završetak radova je dve i po godine - istakla je ministarka.
Vučić: Treba da budemo ponosni
Predsednik Aleksandar Vučić juče je na svom Instagram nalogu uoči otvaranja autoputa kroz Grdeličku klisuru najavljenog za vikend istakao da je Koridor 10 jedan od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz našu zemlju.
- Treba da budemo ponosni, ovo smo čekali decenijama. Autoputevi nas spajaju, donose nova radna mesta, veće plate i veći broj turista - naveo je predsednik, koji će danas prisustvovati početku izgradnje deonice puta Preljina-Požega.