požar
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen

Auto-električar Dejan Šević posebno ističe koliko je neophodno redovno servisirati vozila, naročito u periodima visokih temperatura. Govoreći o brojnim slučajevima zapaljenih automobila usred vožnje ili parkiranih na ulici, on je detaljno objasnio koje preventivne mere treba primenjivati kako bi se sprečilo samopaljenje vozila i koja je jedina stvar koju ne smemo raditi ako nam se dogodi takav incident.

Podsećamo da su strašni požari koji su proteklih dana zahvatili više lokacija širom Crne Gore počeli upravo od jednog automobila koji se zapalio na magistralnom putu, što dodatno pokazuje koliko je situacija ozbiljna i opasna.

Zaštita od požara u vozilima prvenstveno leži u redovnom održavanju i pažljivom rukovanju sa električnim sistemom automobila. Takođe, ključno je izbegavati nepropisne modifikacije, pažljivo koristiti gorivo i sprečiti curenje bilo kakvih tečnosti iz sistema. Stručnjaci dodatno upozoravaju da se ne sme zanemariti bilo kakav znak upozorenja na kvarove u paljenju ili curenju goriva, već odmah treba reagovati.

Dejan Šević, kao stručnjak za auto-elektriku, dao je ekskluzivne preporuke za "Blic" TV u vezi sa smanjenjem rizika od požara u vozilima tokom vrelih dana.

„Kada su temperature visoke, posebno je važno da se proveri kompletan električni sistem i sistem za dovod goriva. Svaka oštećena cev ili curenje goriva može brzo dovesti do paljenja automobila“, naglašava Šević.

Takođe, on upozorava na opasnost od ostavljanja zapaljivih predmeta unutar automobila tokom velikih vrućina. „Na primer, ne ostavljajte upaljače ili druge lako zapaljive stvari na sedištu kada je napolju 50 stepeni, jer mogu eksplodirati i izazvati požar u kabini.“

Šević dodaje i da je požar vozila često prouzrokovan upravo zbog curenja goriva koje dolazi u kontakt sa električnim delovima, što dovodi do naglog izbijanja plamena.

„Ne otvarajte haubu odmah ako se vozilo zapali!“

On posebno naglašava koliko je važno imati aparat za gašenje požara u automobilu i znati kako pravilno postupiti u slučaju požara.

„Ako auto plane, nikako ne smete prvo da otvorite haubu. Potrebno je da požar prvo pokušate ugasiti sa strane, pored točkova ili ispod vozila. Tek kada se taj deo ugasi, možete pažljivo otvoriti haubu i nastaviti gašenje. Otvaranjem haube iznenada dolazi do priliva kiseonika, što može samo rasplamsati vatru“, upozorava Šević.

Za kraj, stručnjak savetuje sve vozače da pre svakog putovanja temeljno pregledaju električne instalacije i dovod goriva, jer su to najkritičnija mesta za izbijanje požara u automobilima. Redovno održavanje, pažljivo baratanje električnim delovima i sistemom za gorivo, kao i posedovanje neophodne zaštitne opreme, neophodni su za sigurnu vožnju, naročito u vreme velikih vrućina.

(Blic TV)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading