NAUČNICI KONAČNO OTKRILI ŠTA SE NALAZI U UNUTRAŠNJOSTI MESECA Pripremite se na ovo
Foto: Alo/shutterstock

Novo istraživanje unutrašnje strukture Meseca pruža fascinantan uvid u njegovu evoluciju i moguća objašnjenja zašto je izgubio svoje magnetno polje. Astronomi predvođeni Arturom Brioom iz francuskog Nacionalnog centra za naučna istraživanja sproveli su detaljnu analizu i modelovanje unutrašnjeg jezgra Meseca.

Istraživanje, koje se oslanjalo na seizmičke podatke iz svemirskih misija i eksperimenata sa lunarnim laserom, otkrilo je nekoliko ključnih činjenica o strukturi Meseca. Prvo, unutrašnje jezgro Meseca je čvrsto i ima radijus od oko 258 kilometara, što je oko 15 odsto celog Meseca.

Gustina ovog jezgra je oko 7.822 kilograma po kubnom metru, što je veoma blizu gustini gvožđa. Ovo otkriće potvrđuje ranija istraživanja koja su sugerisala postojanje čvrstog unutrašnjeg jezgra sličnog Zemljinom. Godine 2011, NASA-in planetarni naučnik Maršal Rene Veber takođe je pronašao dokaze o čvrstom unutrašnjem jezgru Meseca koristeći seizmičke podatke iz misija Apolo. Pored toga, istraživači su otkrili da se unutrašnje jezgro Meseca aktivno okreće duboko u njegovom plaštu.

Ovo otkriće podržava teoriju da je Mesečevo magnetno polje nestalo usled promena u unutrašnjem jezgru, pošto magnetna polja planeta i Meseca nastaju kretanjem materijala u njihovim jezgrama.

Ovo istraživanje pruža dublje razumevanje strukture i istorije Meseca, a takođe može pomoći da se objasne ključni događaji u formiranju Sunčevog sistema. Osim toga, budući povratak čovečanstva na Mesec omogućiće dalja seizmička istraživanja i potvrdu ovih nalaza, piše Science alert.