saobraćaj
Foto: Printscreen/Foto: RINA

Koja su vozila pouzdanija, a koja se češće kvare – električni automobili ili automobili s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem?
Na to pitanje odgovara nemački auto-klub ADAC, koji je nedavno objavio novu statistiku kvarova – najprecizniji pregled pouzdanosti automobila do sada.

Broj kvarova u kojima su učestvovali električni automobili porastao je za 46 odsto, ali broj električnih vozila na putevima povećao se za čak 97 odsto. Dakle, kvarova ima više, ali ne u istoj meri kao što je porastao broj električnih vozila u saobraćaju.

To znači da se baza podataka ADAC-a brzo širi i postaje reprezentativnija – a pokazuje da su električni automobili manje skloni kvarovima od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u istoj starosnoj grupi.

Konkretno, automobili stari između dve i četiri godine sa klasičnim motorima imaju dva i po puta više kvarova u odnosu na električne. U 2024. godini, prosečna stopa kvarova kod benzinaca i dizelaša iznosila je 9,4 na 1.000 vozila, dok je kod električnih automobila ta brojka bila svega 3,8 na 1.000.

Ko se najviše kvari?

ADAC je analizirao 159 modela, a zanimljivo je da su neki modeli Tojote, koja se inače smatra veoma pouzdanom, pokazali visok broj kvarova.

Najviše problema imao je Toyota C-HR, registrovan 2020. godine, sa čak 63,1 kvarom na 1.000 vozila. Pored njega, RAV4, Yaris i Yaris Cross takođe su imali loš rezultat.

Najčešći uzrok? Problemi sa startnom baterijom, odnosno akumulatorom. Toyota je već reagovala i počela da ugrađuje jače baterije.

Najpouzdaniji automobili

Među vozilima starim dve godine, najpouzdaniji sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bili su:

  • MINI – 0,3 kvara na 1.000 vozila
  • Audi A4 – 0,4
  • Najpouzdaniji električni model: Tesla Model 3 – 0,5
  • Ukupno 12 modela imalo je indeks kvarova manji od 1.

S druge strane, pored već pomenutih Toyotinih modela (Yaris Cross 40,0; Yaris 29,2; C-HR 16,4; RAV4 18,4), pažnju je privukao i električni Hyundai IONIQ 5 sa 22,4 kvara na 1.000 vozila. Problem je bio u upravljačkoj jedinici za punjenje, zbog čega je već bio povučen od strane nemačke Savezne uprave za motorni saobraćaj.

Šta najčešće otkazuje?

Kao i prethodnih godina, najčešći kvar bio je neispravan startni akumulator, koji je činio čak 44,9% svih kvarova u 2024. godini.

Zanimljivo je da električni automobili češće imaju problem sa 12V baterijom – u 50,5% slučajeva – dok je kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem taj procenat 44,6%.

Ipak, kada se pogleda ukupna stopa kvarova za vozila stara 2–4 godine, ona iznosi:

  • 2,3 kvara na 1.000 vozila u proseku
  • 4,0 za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem
  • 1,7 za električne automobile
  • Zaključak: električni automobili su manje skloni kvarovima i ređe imaju probleme sa drugim delovima.

    PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

    Komentari (0)

    Loading