Instagram
Shutterstock
Instagram

screenshoot/Twitter

Instagram, Foto: screenshoot/Twitter

Test je počeo danas, a korisnici će sada, umesto broja lajkova na fotografijama ispod postova na fidu, videti "i drugi".

Korisnici će i dalje moći da vide broj lakova na svojim objavama, ali ne i na tuđim, prenosi "Bi-Bi-Si".

PROČITAJ JOŠ:

U javnosti postoji zabrinutost da društvene mreže doprinose padu samopouzdanja i da dovode do osećaja nedovoljnosti kod mladih.

Instagram

Shutterstock

Instagram , Foto: Shutterstock

Ova društvena mreža pokrenula je slično testiranje u maju u Kanadi, a novi testovi obuhvataju Australiju, Novi Zeland, Irsku, Italija, Japan i Brazil, rečeno je iz kompanije.

- Nadamo se da će ovaj test ukloniti pritisak na korisnike koji osećaju zbog broja lajkova koje njihove objave dobijaju, da bi mogli da se fokusiraju na objavljivanje postova koje zaista vole - rekla je Mia Garlik, direktorka Fejsbuk Australije i Novog Zelanda.

Cilj je, kako je rekla, da korisnici osećaju manje osude i da se utvrdi "da li ova promena može da pomogne ljudima da se manje fokusiraju na lajkove a više na sadržaj priče".

Instagram navodi da test neće uticati na biznise, a ljudi će i dalje moći da vide listu ljudi koji su lajkovali post jednim klikom.

Na Instagramu broj lajkova na neki način označava i uspeh ili popularnost.

Studije ukazuju da ovakav momentalan fidbek na sadržaj može da podigne samopouzdanje kod ljudi, ali da kod drugih značajno umanjuje, naročito kod onih koji ne dobijaju puno lajkova.

Ističe se da mogu da utiču i na mentalno zdravlje, naročito mladih.

Broj lajkova takođe označava i vrednost posta, što biznisi masovno koriste.