Automobili
Alo!/Marko Metlaš
Automobili

Alo!/Marko Metlaš

Automobili, Foto: Alo!/Marko Metlaš

Poslednjih dana, ponovo se govori o zabrani uvoza automobila sa motorom evro-3, a možda i onih sa motorom evro-4. I pre tog zakona, koji odavno imaju sve zemlje u Evropi, a sada već i sve zemlje u regionu, Siniša Avramović, vlasnik auto-otpada na Zrenjaninskom putu, ne može da otkupi onoliko starih automobila koliko se nudi.

Sama zabrana uvoza neće dovesti do toga da stari automobili završe na otpadu, to nije ni cilj. Ali ako na tehničkom pregledu vozila, počne kontrola količine štetnih izduvnih gasova, pretpostavka je da bi u tom slučaju najmanje 800.000 vozila moglo da, u najboljem slučaju, ode na popravku.

Prema podacima sajta Polovni automobili saznajemo da u Srbiji ljudi najviše kupuju automobile koji koštaju od jedne do tri hiljada evra.

Pročitajte još:

 

U zemlji gde je prema podacima Komiteta za bezbednost više od 90 odsto automobila na ulicama starije od deset godina, pažljivo se osluškuje svaka odluka nadležnih o nekoj zabrani uvoza ili o strožem tehničkom pregledu.

saobraćaj, vozila, automobili

Tanjug/Tanja Valić

saobraćaj, vozila, automobili, Foto: Tanjug/Tanja Valić

Ali posle zagađenja vazduha koje smo imali u Beogradu upalila se crvena lampica da nešto moramo da uradimo, kako ne bismo ponovo gledali vazduh.

Kako je došlo do zagađenja vazduha u Beogradu

Prema najnovjim istraživanjima, najveći zagađivač tada nije bio ugljen-monoksid nego azotni oksid koji se dobija direktnim sagorevanjem dizel-goriva bez katalizatora i DP filtera, što znači da su od 800.000 uvezenih vozila 70 odsto dizeli, a na preko 65 odsto dizelaša su skinuti ti DP filteri i katalizatori, saznao je Dragan Milutinović, novinar RTS-a.

DP filtere i katalizatore najčešće kod nas skidaju uvoznici, zatim ih dalje prodaju za 100 do 200 evra. To računaju kao dodatnu zaradu po automobilu. Njima nije bitno da li je motor evro-3 ili evro-4, da li ja automobil stariji ili možda nov. U slučaju uvoza novog automobila, filter i katalizator su noviji, samim tim i skuplji. To znači da nisu samo stari automobili problem za naše zdravlje, već velika većina automobila iz uvoza, a u poslednjih pet godina uvezeno je najmanje 850.000 vozila.

Ne treba zaboraviti ni vlasnike automobila koji su olako skidali katalizatore, jer im je majstor rekao kako će automobil trošiti manje goriva i da će ići brže, pa ko ne bi prihvatio takvu ponudu.

Preminula Sofija Nakić! Sačekala da je poljubi otac, pa zauvek sklopila oči

AUTOR: Alo.rs/Telegraf/I.L. DATUM I VREME: 15.11.2019. 21:19 Tuga! Sofija Nakić, Foto: Printskrin Devojčica Sofija Nakić (16) iz Aleksinca koja je bolovala od sarkoma vezivnog tkiva, preminula je večeras u grčkoj bolnici. Ova hrabra tinejdžerka dugo se borila protiv dečjeg raka, ali i pored svih napora grčkih lekara, njeno izmučeno telo nije izdržalo.

Evro-3 je dozvoljen jedino u Srbiji

Zabrana uvoza automobila sa motorom evro-3 je neophodna iz prostog razloga: od svih evropskih država uvoz tih automobila dozvoljen je još jedino u Srbiji. Već ih imamo previše, a može se desiti da svi automobili sa tim motorom završe kod nas.

Ali čini se da bi tehnički pregled na kojem bi se merila količina štetnih izduvnih gasova svim automobila i tipovima motora bila mnogo efikasnija od same zabrane uvoza. Tada bismo za godinu dana saznali koliko je automobila bez DP filtera i katalizatora, a procena je da će u tom slučaju milion automobila ostati neregistrovano.

automobili granica vozači

Tanjug/Zoran Žestić

automobili granica vozači, Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Bonus video

 

Komentari (1)

branka

18.11.2019 15:14

milion neregistrovanih! pa znate koliko je to para manje drzavi!