Serija koju je pogledalo 34 miliona ljudi i koja za vreme izolacije toliko kida, da drži ceo svet zakovan za TV ekrane

printscreen
Osim što je stvorila snažan osjećaj straha, panike i beznađa, pandemija koronavirusa stvorila je i niz karantinskih hitova, a u moru serija i filmova isplivao je četvrti deo (drugi deo druge sezone) serije “Kuća od papira“ ili “Money Heist“ u američkoj verziji naslova.
U samo dva dana serija je na svetskom nivou postala traženija od bilo koje druge serije, a s trona je skinula i serije kao što su “Igre prestola“, “Okružen mrtvima“, “Bruklin 99“.
Tačnije, samo u prvoj nedelji ovaj španski hit je pogledalo 34 miliona gledalaca, a u ovom se trenutku radi o najgledanijoj stranoj seriji na Netfliksu.
I ne, ne radi se o španskoj sapunici, već o seriji koja na IMDb-u ima prilično impresivnu ocjenu (8,6) i 92 odsto pozitivnih ocjena na Rotenu, što znači da publika i kritika dele oduševljenje.
Osam pljačkaša i posao života
Radi se o krimi-seriji o osam pljačkaša koji uzimaju taoce i zatvaraju se u Kraljevsku kovnicu novca, a um iza cele operacije manipuliše policijom kako bi izvršila njegovu zamisao. Naravno, priča postaje puno kompleksnija, ali to je osnovni zaplet od kojeg sve počinje.
Prva sezona pojavila se još 2017, a pažnju je privukla kao prva pljačkaška serija na španskoj televiziji i delo je scenariste Alea Pine i reditelja Hesusa Kolmenara, a osmišljena je kao nekonvencionalan pristup žanru i prepuna je neočekivanih obrta, nadrealnih momenata i flešbekova.
Prilično je jasno da autori žele da serija bude drugačija od svega ostalog u ponudi, a to se posebno odnosi na plejadu likova koji u svakom trenutku mogu u potpunosti promeniti priču i u sekundi prevaliti put od junaka do negativaca i nazad, piše Indeks.hr.
Kostimi kriju poruku
Serija je od početka prikazivanja imala odličnu gledanost, a od pojave pandemije, brojke su osetno porasle, ali niko nije očekivao da će evropska serija postići takav uspjeh.
Razlog popularnosti jednim delom verovatno leži i u antikapitalističkim temama koje su verovatno pronašle plodno tlo u ovim nesigurnim vremenima.
Naime, prevod izvornog naziva serije je Kuća od papira, a osim što se odnosi na novac i nestabilnost takve kuće, ujedno je i metafora koja se referira na lažnost sistema i kapitalističkog društva kojime upravljaju banke bez razumijevanja za potrebe „malog čoveka“.
Istu poruku kriju i maske i kostimi pljačkaša koji su simbol otpora, ogorčenja i skepticizma prema sistemu, što se objašnjava i u seriji.
Naime, uz crvene kombinezone, pljačkaši nose i maske slavnog umetnika Salvadora Dalija koji je veliki deo svojih dela stvorio u periodu dadaizma, umetničkog pokreta čiji je cilj, između ostalog, bio i odbacivanje modernog kapitalističkog društva.
Crvena boja koja u seriji prevladava je simbol ljubavi, smrti, ali i otpora.
Nakon mnogih revolucija širom sveta crvena boja postala je simbol novih sloboda, a budući da stvarnost imitira umetnost, kostimi iz serije pojavili su se tokom protesta u Portoriku na kojem su učesnici u julu prošle godine tražili ostavku guvernera Rikarda Rosela.
S obzirom na velike promene koje će zasigurno uslediti širom sveta kao posledica pandemije, postoji velika šansa da ćemo ih viđati mnogo češće.
A što se same serije tiče, autori su dali do znanja da ova sezona neće biti poslednja i da nas čekaju još barem dva dela.
