Tri podvodna vulkana otkrivena u blizini obale Sicilije
Foto: Printscreen/Foto: Youtube/Printscreen

Prema naučnicima, novootkriveni vulkani široki su najmanje 6 kilometara i uzdižu se više od 150 metara iznad okolnog morskog dna, i poslednji su u nizu vulkanskih kupa koj je 2019. otkrio italijanski Nacionalni institut za okeanografiju i eksperimentalnu geofiziku (OGS) u morskom području između Mazare del Valjo u sicilijanskoj provinciji Trapani i grada Skjaće, prenosi Gardijan.

''Ovo otkriće je važno jer baca svetlo na neistraženo morsko dno. Mediteranom se plovi milenijumima, ali, iznenađujuće, znamo vrlo malo o njegovom morskom dnu'', rekao je istraživač na OGS Dario Ćivile.

Istraživači suprikupili uzorke stena i naslagi lave, koje će analizirati u narednim mesecima.

''Kampanja je sprovedena na nemačkom brodu Meteor i završena je pre nekoliko dana skeniranjem prethodno neistraženog morskog dna duž Sicilijskog kanala koje se odvijala između 16. jula i 5. avgusta'', rekao je Ćivile.

Tokom ekspedicije, istraživači su otkrili i olupinu broda na dubini od 110 metara na takozvanoj Bezimennoj obali (Bankco Senza Nome), otprilike na pola puta između vulkanskog ostrva Linosa i Sicilije, za koju je Ćivile rekao da još nije moguće utvrditi koliko je stara.

Iako podmorske erupcije često ostaju neprimećene, veruje se da je više od jednog miliona vulkana pod vodom, i oni su izvor 80 odsto vulkanskih aktivnosti širom sveta.

Ekspediciju na Meteoru vodili su Univerzitet Malta i OGS, a drugi instituti uključeni u istraživanje bili su i nemački ''Geomar Helmholc'', američki Institut za istraživanje mora Monterej, novozelandski Viktorijin Univerzitet iz Velingtona, i drugi.

Tagovi