KONTROLORI LETA ZAMALO UBILI STOTINE LJUDI! Bombarder jedva izbegao sudar sa putničkim avionom
U južnoj Dakoti došlo je do opasnog incidenta u vazduhu kada je američki vojni bombarder B-52 jedva izbegao sudar sa dva komercijalna aviona. Incident se dogodio u blizini aerodroma Minot, a prvi alarm podigao je pilot putničkog aviona kompanije SkyWest (Delta), koji je bio primoran da izvede nagli i agresivan manevar kako bi izbegao direktan sudar sa bombarderskim avionom, prema podacima američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB).
Iako je javnost za incident sa putničkim avionom bila obaveštena još u julu, detalji o tome da se B-52 kasnije približio malom avionu marke Pajper na samo pola kilometra nisu ranije objavljeni, prenosi CBS News. Pilot komercijalnog aviona je tog dana putnicima rekao da je bio šokiran kada je ugledao bombarder kako se nadvija sa desne strane, dok američko ratno vazduhoplovstvo navodi da kontrolori leta nisu upozorili posadu B-52 na prisustvo putničkog aviona u neposrednoj blizini.
Zvaničnici su saopštili da je prelet B-52 unapred odobren od strane Federalne uprave za vazduhoplovstvo (FAA) i privatnih kontrolora koji nadgledaju aerodrom Minot.
Izveštaj NTSB još uvek ne navodi tačan uzrok incidenta, ali transkript razgovora između tri aviona, dežurnog kontrolora leta u Minotu i regionalnog FAA kontrolora u radarskom centru u Rapid Sitiju, pokazuje da su tokom događaja izdata zbunjujuća i kontradiktorna uputstva.
Dok su se B-52 i SkyWest približavali aerodromu iz različitih pravaca, kontrolor je putničkom avionu sa 80 ljudi rekao da „leti udesno u krug“, ali pilot nije odgovorio jer je bombarder bio sa njegove desne strane, zbog čega je privremeno obustavio prilaz aerodromu.
U jednom trenutku kontrolor je nameravao da izda naredbu avionu Delta, ali je greškom pozvao pozivni znak bombardera, pa je morao da otkaže komandu. Manje od minut nakon što je B-52 prešao putanju putničkog aviona, bombarder je skoro udario u mali avion koji je takođe kružio, dok je B-52 nastavio put nazad ka vazduhoplovnoj bazi Minot, gde je stacionirano 26 bombardera.
Konsultant za bezbednost avijacije Džef Guceti, koji je istraživao padove aviona i za NTSB i za FAA, rekao je da kontrolor nije izdao komande avionima Delta i Pajper dovoljno brzo, što je dovelo do opasnog približavanja bombardera.
Transkript razgovora pokazuje da lokalni kontrolor često traži dozvolu od regionalnog FAA kontrolora pre nego što izda komandu avionima. Guceti je istakao da nije jasno da li je dodatno vreme za konsultaciju uzrokovalo kašnjenje komandi ili jednostavno kontrolor u Minotu nije predvideo koliko će avioni biti blizu jedan drugom.
Kompletan izveštaj NTSB o ovim incidentima očekuje se narednog meseca.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)