ALO! ISTRAŽUJE Šta sve građani Srbije mogu da završe preko portala eUprave: Od nove lične karte do potvrde o razvodu
Alo

Oko 10.000 građana Srbije nedeljno otvori nalog na portalu eUprava, a čak 1.200.000 uveliko koristi prednosti ovakvog načina plaćanja poreza, računa za struju, infostana, te bankarske transakcije. Trenutno im je dostupno 900 različitih za svakodnevni život neophodnih usluga.

Zbog hroničnog manjka vremena, poslovično neljubaznih šalterskih službenika dodatno desetkovanih koronavirusom mnogi su digitalno plaćanje raznih taksa doživeli kao veliko olakšanje. Posredstvom portala eUprava može da se izmiri oko 300 različitih naknada za usluge MUP-a. O zakazivanju vakcinacije ili PCR testiranja, digitalnom zelenom sertifikatu da se i ne govori - već su postali opšte mesto. Roditelji učenika osnovnih škola u eDnevniku mogu da provere ocene, šta je rađeno na času, broj izostanaka. Srednjoškolcima je omogućeno ne samo da se prijave za polaganje prijemnog već da podnesu pritužbu na polaganje završnog ispita, a studenti se informišu gde mogu na stručno usavršavanje samo jednim klikom. 

Bilo gde u Srbiji

U svim većim mestima u Srbiji u bilo koje doba dana, iz svog doma moguće je  zakazati termin za izdavanje lične karte i pasoša, dobiti rešenje iz katastra u svoje eSanduče, obezbediti parking mesto. Od pre neki dan funkcioniše i novi portal e-Konsultacije, koji građanima omogućava učestvovanje u javnim raspravama, komentarisanje zakona, propisa, strategija. U sadržaje propisa ministarstava Vlade Srbije mogu da zavire svi koji imaju otvoreni nalog na portalu eUprave, a prema rečima Mihaila Jovanovića, direktora Kancelarije za informacione tehnologije i eUpravu, novi nalog nedeljno otvori oko 10.000 ljudi.

ALO! ISTRAŽUJE Šta sve građani Srbije mogu da završe preko portala eUprave: Od nove lične karte do potvrde o razvodu

Alo

 

Među popularnim uslugama već dugo su upis dece u vrtić ili školu, zamena vozačke dozvole, popunjavanje formulara za pokretanje privatnog biznisa. Preciznije, budućim preduzetnicima dostupno je više od 50 onlajn stavki neophodnih za poslovanje. Tu su i prijava u evidenciju Nacionalne službe zapošljavanja, uvid u ponudu radnih mesta, izdavanje uverenja o vođenju krivičnog postupka za fizička i pravna lica.

Već duže eGrađani, kojih prema zvaničnim podacima u ovom trenutku ima 1.200.000, mogu elektronski da kupuju nekretnine, podnesu prijave nadležnim inspekcijama, ukažu na komunalne probleme. Dostupna im je mogućnost prijave služenja vojnog roka, a mogu i da traže isplatu porodiljske nadoknade, dokaz da su se razveli.

Spisak usluga raste iz dana u dana, pa ne čudi što i oni kojima je onlajn život bio misaona imenica sve češće pribegavaju upravo ovakvom načinu svakodnevnog funkcionisanja. U najvećem broju to su radno sposobni ljudi od 25 do 60 godina, ali sve više im se pridružuju i penzioneri jer sada i odlazak u penziju mogu da zakažu onlajn.

Kako se postaje eGrađanin

Potrebno je da posedujete registrovani nalog na eUpravi, a ukoliko ga nemate, registracija je jednostavna i odgovor dobijete uglavnom u roku od 24 sata, iako na sajtu piše da se čeka do 48 sati. Registracija je moguća korisničkim imenom i lozinkom ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom ako ga posedujete na ličnoj karti. Pošto će većina korisnika za registraciju koristiti korisničko ime i lozinku, potrebno je uneti: ime, prezime, JMBG, broj lične karte ili pasoša, prebivalište, korisničko ime (email) i lozinku. Takođe je potrebno slikati prvu stranu pasoša ukoliko se registrujete preko njega, ili obe strane lične karte ukoliko koristite nju za registraciju. Posle verifikacije, dobićete potvrdu na navedeni imejl koji će vam ujedno biti i korisničko ime i spremni ste da koristite portal eUprava i sve njegove funkcionalnosti.

Nova usluga: Elektronski potpis na daljinu - u klaudu

Nova usluga koja omogućava kreiranje elektronskog potpisa na daljinu tj. u klaudu predstavljena je u Kancelariji za informacione tehnologije i eUpravu. Zahvaljujući ovoj tehničkoj mogućnosti komunikacija građana sa javnom upravom će moći da se odvija putem mobilnog telefona i za to više neće biti neophodno korišćenje računara. Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, koja je prisustvovala prezentaciji, izjavila je da novi potpis donosi olakšice kako administrativnom sistemu, tako i građanima. Parametri za aktivaciju ConsentIT mobilne aplikacije izdaju se besplatno na 1.069 šaltera pošta, jedinica lokalnih samouprava i lokalnih poreskih administracija, kao i dve komercijalne banke.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading