METRO ZA GRAĐANE, A NE ZA VLAST Vesić odgovorio na kritike zbog izgradnje podzemne železnice
Foto: MF

Metro je najznačajniji beogradski projekat u našoj modernoj istoriji. Zato izaziva različite reakcije i to je normalno.

Ipak, onima koji danas kritikuju ovaj plan samo zato što ga realizuju Vučić, Vesić i Mali, poručujem da sve što je izgrađeno i što će biti izgrađeno u Beogradu pripada svim građanima, a ne vlasti i stranci.

Ovako govori zamenik gradonačelnika Goran Vesić, povodom kritika na trasu linija metroa i podseća da su za projekat bile angažovane velike i priznate svetske institucije i kompanije.

- Da bismo došli do linije metroa bilo je neophodno brojanje saobraćaja, morao je da se uradi model javnog prevoza i master plan saobraćaja. Na tome su radili britanska kompanija WSP, Saobraćajni fakultet, francuska kompanija "Ežis" i desetine međunarodnih stručnjaka, jer mi u Srbiji nemamo iskustva sa izgradnjom metroa. Nismo imali čak ni Zakon o metrou i gradskoj železnici. Na osnovu jasnih podataka došlo se do sadašnjih trasa metroa i do toga da počnemo da ga radimo - rekao je zamenik gradonačelnika.

Vesić je istakao da su podaci na osnovu kojih su zasnovane sadašnje trase najnoviji, zasnovani na informacijama u poslednjih nekoliko godina.

- Želimo da čujemo različita stručna mišljenja, zato i postoji javna rasprava, a neke primedbe su i usvojene. Bilo je onih koji su davali primedbe iz najbolje namere, ali bilo je i onih koji su bili politički motivisani. Svejedno, Komisija za planove i Urbanistički zavod svaku su primedbu razmotrili i ono što su mogli, prihvatili su. To je recimo bio slučaj sa devijacijom prve linije metroa prema Ceraku. Prihvaćen je predlog da se predvidi i ta devijacija, ali ona neće biti građena sada, što ne znači da u nekim kasnijim godinama neko neće i to graditi, jer se metro uvek gradi i dograđuje - rekao je Vesić.

U novembru ugovor za BG voz

Zamenik gradonačelnika otkrio je da će predsednik Rusije Vladimir Putin i predsednik Srbije Aleksandar Vučić u novembru potpisati memorandum o izgradnji BG voza u vrednosti 1,3 milijarde evra.

- To znači da će raditi dupli koloseci do Sopota i Mladenovca, kao i do Barajeva i Lazarevca, kako bi mogli da putuju vozom na 10 do 12 minuta "u špicu". Radimo novu prugu koja povezuje Surčin, nacionalni stadion, Aerodrom "Nikola Tesla" i Obrenovac. Povezaćemo Beograd sa Pančevom.

Komentari (0)

Loading