UPOZORENJE BEZBEDNOSNIH STRUČNJAKA Aplikacija koju svi koriste postala velika pretnja!
Alo/Rajko Ristić

 

Čak je i američki The Forbes savetovao da prestanemo da koristimo Google Maps navigaciju jer prikuplja previše podataka.

Opcija koja korisnicima iPhone telefona otkriva koliko podataka od njih zahteva svaka aplikacija koju koriste i koja im omogućava da zatraže od svake aplikacije da ih više ne prati izaziva sve više pažnje ne samo medija, nego i bezbednosnih stručnjaka.

Znali smo da se naši lični podaci izvlače od nas, jer smo mi to tako dozvolili, ali smo sigurni da mnogi od korisnika nisu ni slutili da Facebook aplikaciji daju preko 20 dozvola da uzima različite stvari, a ništa bolje nisu ni druge popularne aplikacije iz svih sfera, ne samo društvene mreže.

Ispostavilo se da bi na neko vreme ili zauvek trebalo da prestanemo da koristimo i Google Maps navigaciju.

Američke The Forbes u podužem članku jasno savetuje svim svojim čitaocima da ne čekaju i da prestanu da koriste Google Maps navigaciju. “Apple korisnici imaju izbor da ne koriste Google Maps i da njihovi podaci ne budu povezani s njima dok koriste navigaciju“, objašnjava se u tekstu u kojem se navode primeri da Apple Maps ne prikupljaju podatke koji su povezani sa korisnikom, dok Google Maps veže lične podatke osobe od kojih ih prikuplja sa najmanje 11 servisa.

To su: Finansijske informacije, Kontakti, Korisnički podaci, Istorija pregledanja interneta, Podaci o korišćenju, Lokacija, Informacije o kontaktima, Istorija pretrage interneta, Identifikatori (biometrija i slično), Dijagnostika uređaja i Ostali podaci.

Razlika između kompanija Apple i Google je u načinu rada. Apple razvija svoje servise za korisnike i naplaćuje ih kroz svoj model Servisa na ovaj ili onaj način čak i kad su oni besplatni, kao što je slučaj za Apple Maps. Ipak, Google svoje servise i usluge ne naplaćuje, makar ne na tradicionalan način i korišćenjem bilo čega povezanog sa Google kompanijom mi na ovaj ili onaj način dajemo dozvolu da ta kompanija prikuplja naše podatke.

Apple nije najveća globalna kompanija za oglašavanje na internetu zasnovanu na ličnim podacima korisnika. Google jeste!

Pa, da se vratimo na staru priču - sve što Google radi, radi tako što vaše lične podatke veže direktno za vas, za vaš profil i pravi imaginarnu internet personu, kojoj nakon toga plasira reklame i sadržaje širom interneta, kroz web i aplikacije, pa i telefone u vidu onoga što želite da vidite, što je svojstveno vama.

Da ne bude zabune - Apple Maps, takođe koristi podatke korisnika, logično, ali to ne čini tako da te podatke vezuje za korisnika ili ih deli sa bilo kim sa strane, jer joj ti podaci nisu potrebni. Na taj način kad završite korišćenje Apple Maps vi ste završili sa tom aplikacijom, ona više ne prati i ne plasira ništa o vama, dok Google Maps nastavljaju i ostaju deo Google ekosistema, koji je tako ustrojen - da sakuplja podatke non-stop, čak i kad aplikacija ne radi.

Šta Google kaže na sve ovo - “Google Maps su dizajnirane da zaštite vaše podatke. Pružamo kontrole za lako upravljanje podešavanjima i koristimo vodeće tehnologije u industriji, poput diferencijalne privatnosti, da bismo zaštitili vaše podatke. Nastavljamo da Google mape činimo najboljim i najtačnijim načinom za navigaciju i istraživanje sveta - pružajući bogate informacije o lokalnim preduzećima, najbolje u klasi za pretragu i navigaciju, i korisne funkcije kao što su COVID i informacije o zauzetosti uživo“.

Jasno je da će Google reći da štiti podatke, ali je kompanija i dalje izbegla da pruži odgovor na pitanje američke redakcije o tome za šta sve koristi naše podatke i kako ih mape tačno procesiraju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari (1)

Loading
Kalesu

20.06.2021 15:56

Treba znati da je jedan od uslova da se aplikacija postavi na Google prodavnicu i traženje nekih dozvola i pristupa, koje mnoge od njih i ne koriste. Drugo, posle instalacije aplikacija, koje tada traže neke dozvole i pristupe, u svom Google profilu i u telefonu (tablet računaru...) skoro sve to se može naknadno isključiti, uključujući i personalizovane oglase u samom uređaju. Zato meni ne iskaču reklame o onome, o čemu pričam ili šta pretražujem, čemu se neki čude po društvenim mrežama.