jugo
Foto: Printscreen/Foto: printscreen/facebook

Ako se pitate kakav će biti novi Yugo, odgovor je sledeći. Novi vlasnik prava na ime i model otkriva da će to biti pristupačan mali automobil, poput originala, ali sa modernom platformom i pogonom isključivo na benzinski motor. Prototip u voznom stanju očekuje se 2027. godine na sajmu automobila u Beogradu.

Zastava Yugo je bio veliki domaći i izvozni uspeh. Bio je jugoslovenski ponos i jeftin automobil koji je postao legenda nakon što je prestala proizvodnja. Trovratni subkompakt je na domaće tržište lansiran pre skoro 45 godina. Zasnovan na Fiatovoj tehnologiji (Fiat 127), proizvodio se u fabrici Crvena Zastava u Kragujevcu. Ubrzo je postao hit na domaćem tržištu, a potom je i izvožen, gde je stekao poštovanje, ali i doživeo veliko razočarenje.

Setimo se da je Yugo čak stigao i u SAD, gde je, sa početnom cenom od samo 3.990 dolara, konkurisao svim drugim automobilima na tržištu. Postojala je i verzija kabrioleta, a Zastava je nastavila raditi na derivatima – iako mnogi nikada nisu stigli do dilera. Uspeh na izvoznim tržištima prekinut je ratom u Jugoslaviji, ali je proizvodnja nastavljena. Kasniji redizajni nisu uspeli da preokrenu situaciju, a mali automobil je ostao u proizvodnji sve do 2008. godine.

Tokom svog životnog ciklusa, Yugo je postao simbol osnovne mobilnosti, a u poslednjim godinama je postao ikona pop kulture. Sada postoje planovi za njegov povratak, ali kao potpuno novo vozilo. Prve skice novog Yuga su već predstavljene, a punopravni model biće prikazan ove godine. Prvi zvanični nastup planiran je za Beograd Expo 2027. godine, kada će biti predstavljen prototip u voznom stanju.

Projekat je zamisao prof. dr. Aleksandra Bjelića, poznatog imena u nemačkoj automobilskoj industriji, koji je sa timom advokata već obezbedio prava na ime i model na međunarodnom nivou. Bjelić, inženjer i ekonomista, gotovo dve decenije radi na visokim marketinškim pozicijama i predavao je na Univerzitetu u Beogradu i koledžu u Aalenu kod Štutgarta.

Početno finansiranje prava na brend, kao i razvoj koncepta i dizajna, vodi Bjelić, ali se očekuje dolazak razvojnih i investicionih partnera. Za dizajn je zadužen srpski dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi renderi savršeno prikazuju proporcije i suštinu klasičnog Yuga. Retro-futuristički stil podseća na Hyundai Ioniq 5 i N74, iako Marčeta ističe da su vlasnici Yuga uvek želeli da ga "optički unaprede", što ga je motivisalo da to primeni i na novi model, piše klix.ba.

Iako je potpuno električna verzija moguća, planira se da novi Yugo bude isključivo benzinski, što će ga učiniti još pristupačnijim i zabavnijim.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading