BIO JE BESKUĆNIK KOJI JE SPAVAO U PARKOVIMA Na dva posla je dobio otkaz, a onda sa svega 650 evra pokrenuo posao i postao milijarder
Životna priča Džona Pola DeJorija primer je kako upornost i vizija mogu preobraziti čovekovu sudbinu. Rođen 1944. godine u Los Anđelesu, DeJoria je odrastao u skromnim uslovima. Njegov otac bio je Italijan, a majka Grkinja. Nakon njihovog razvoda, on i njegov brat ostali su s majkom, ali kada je izgubila posao, završili su u sirotištu. Već kao dete pokazivao je preduzetnički duh, prodajući novine i božićne čestitke kako bi pomogao porodici.
Nakon završetka službenog roka u američkoj mornarici, DeJoria se suočio s teškim životnim okolnostima, bez doma i stabilnog posla. Spavao je u parkovima i napuštenim automobilima, preživljavajući s nekoliko penija dnevno.
Put do uspeha Njegovo prvo ozbiljno radno iskustvo u industriji nege kose započelo je 1971. godine u laboratorijama kompanije "Redken". No, zbog neslaganja s poslovnim strategijama, dobio je otkaz četiri godine kasnije. Nakon toga pridružio se kompaniji "Fermodil Hair Care", gde je postavio prodajni tim i povećao prodaju, ali je uprkos tome ponovo dobio otkaz. Isti scenarij ponovio se i u Institutu za trihologiju, gde su mu zbog finansijskih problema morali prekinuti ugovor.
DeJoria je odlučio uzeti sudbinu u svoje ruke i pozajmio 700 dolara - iznos koji će mu promeniti život. Zajedno s prijateljem Polom Mitchellom osnovao je kompaniju "John Paul Mitchell Systems", specijalizovanu za proizvode za negu kose. Bez fizičke lokacije i prodavnice, započeli su prodaju proizvoda iz prtljažnika starog automobila.
Uprkos izazovima, uključujući smrt Mitchella od raka, DeJoria nije odustajao. Fokusirao se na kvalitet proizvoda i uspeo podići kompaniju na nivo globalnog giganta kozmetičke industrije. Prvi proizvodi bili su inovativni - šampon za jednokratnu upotrebu i regenerator bez ispiranja. Nakon teških prvih godina, treća godina donela je prihod od milion dolara, što je označilo prekretnicu za kompaniju.
Ključ uspeha bio je ulazak proizvoda u velike lance kozmetičkih salona, što je značajno povećalo prodaju. Inovativne marketinške strategije, poput distribucije uzoraka i direktnog kontakta sa salonima, dodatno su izdvojile kompaniju od konkurencije.
Izgradnja poslovnog carstva "John Paul Mitchell Systems" ubrzo je stekao reputaciju proizvoda visoke kvalitete, a prodaja je nastavila rasti. DeJoria je ponovo investirao profit u razvoj proizvoda i širenje tržišta, što je osiguralo kontinuiran rast.
Godine 1989. DeJoria je učestvovao u osnivanju "Patron Spirits", brenda premium tekile koji je postao jedan od najuspešnijih na svetu. Njegova poslovna filozofija, sažeta u moto "činiti dobro čineći dobro", usmerila je njegovo delovanje prema održivosti i filantropiji.
Danas je DeJoria simbol upornosti i uspeha, dokaz da je uz odlučnost i veru u sebe sve moguće.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)