ZA OTPUŠAVANJE SUDOPERE PLATILA 12.000 DINARA Pazite da vas majstor ne odere: Zna se ko ništa ne treba da plati na licu mesta!
Alo/ Ilustracija

Toliko je bila izrevoltirana, da je taj račun, plaćen privatnom vodoinstalateru, postavila na društvene mreže, kao upozorenje ostalima kakav ceh može da ih zadesi.

Dok su neki bili, najblaže rečeno, začuđeni ovom cifrom, neki su ipak bili mišljenja da je prispeo račun normalan i očekivan, s obzirom na to šta popravka ovog kvara može da podrazumeva, te je u jednom od komentara navedeno i koliko bi to moglo da košta da je stvar otišla korak dalje.

- Nije naplaćeno 12.000 dinara, već 8.000 što možete da proverite sa mušterijom. Ona je dobila predračun, platila je samo 5.000 dinara i pozvala da se dogovorimo - rekli su u kompaniji za vodoinstalacije i popravke koju je angažovala i ova Beograđanka.

Kako dalje tvrdi vlasnik, radovi su se izvodili na otpušavanju sudopere vertikale, što je sa dolaskom i propratnim troškovima ukupno iznosilo 12.000 dinara, a samo otupušavanje, dodaje, košta od 6.000 do 8.000 dinara.

Printscreen/ Instagram/ moj_beo_grad

 

- Imamo cenovnik usluga koji je javno dostupan i gospođa je mogla da proveri pre poziva. Izašli smo u susret i napravili novi račun, tako da je konačna cena bila 8.000 dinara - navodi on.

Možda ste već i platili

Mnogi naši sugrađani u ovakvim i sličnim situacijama i ne znaju kome da se obrate i kolika je realna cena popravki. Prvo što mnogima padne na pamet jeste da, ako nemaju nečiju preporuku, pozovu privatne majstore, čije reklame često dobijaju u poštanskom sandučetu. Međutim, važno je da znate da u određenim slučajevima, ovakve popravke ne morate da platite na licu mesta, jer ste ih, na naki način, već možda i platili.

Tako recimo, Beograđanima koji žive u zgradama koje su korinsici usluga "Infostana", ova intervencija ne bi trebalo da se naplaćuje van rednovnih računa.

Printscreen/ Instagram/ moj_beo_grad

 

Ukoliko stambene zgrade u ugovoru sa "Infostanom" imaju stavku "održavanje zgrade", njeni stanari mogu se osloniti na usluge ovog preduzeća. To zapravo znači, da takvi korisnici tokom cele godine kroz račun već plaćaju eventualne kvarove, te da na licu mesta majstoru ne treba ništa da plate.

- Ukoliko je, naravno, u pitanju zajednička instalacija stambene zgrade, za popravku kvara nadležno je JKP "Infostan". Naša služba za hitne intervencije na usluzi je građanima 24 sata, 365 dana u godini - kažu iz ovog preduzeća.

Oni dodaju da, zbog kućnog reda, u večernjim časovima hitna služba daje instrukcije građanima ili izlazi na teren i privremeno rešava problem, te onda odmah ujutru redovne ekipe vrše otklanjanje kvara.

Kako to izgleda u praksi, pitali smo Aleksandra Trajkovića, upravnika zgrade na Paliluli.

- "Infostan" može vršiti investiciono i tekuće održavanje zgrade. Usluga otpušivanja vertikale spada u tekuće. U ovakvoj situaciji, iz ovog preduzeća zaista redovno izlaze na teren i rešavaju problem. Usluga ulazi u cenu mesečnog računa i dodatnih troškova za stanare nema - objašnjava Trajković.

"Ne prosipajte soc od kafe u sudoperu"

On dodaje da se u njegovoj zgradi ovaj problem javlja jako često zato što je zgrada starije gradnje, te da je glavni uzrok zapravo prosipanje soca od kafe u sudoperu.

Printscreen/ Instagram/ moj_beo_grad

 

Iako iz JKP "Infostan" tvrde da njihove ekipe na teren izlaze u roku od 15 do 30 minuta za sve intervencije za koje su oni nadležni, upravnik zgrade ima drugačije iskustvo.

- U poslednje vreme je pakao. Nama se, recimo, pokvario agregat za pomoćnu struju, to znači da bismo, u slučaju nestanka električne energije, ostali bez svetla, lifta... Već dve godine niko nije došao da reši ovaj problem - kaže Trajković, te ističe da njegove komšije i on imaju zajedničke prihode, ali i osiguranje koje mesečno plaćaju, te ovakvu vrstu problema neretko rešavaju i mimo usluga "Infostana".

Cene svih vrsta popravki su velike, a sve je više majstora koji su počeli da naplaćuju i sam izlazak na teren i procenu kvara, međutim, prema Zakonu o zaštiti potrošača uvodi se jednavažna novina kada je u pitanju naplaćivanje usluga majstora. Naime, oni će ubuduće morati da obaveste mušteriju kada cena njihovih usluga iznosi više od 5.000 dinara, te da dobiju pisanu saglasnost da mušterija pristaje na to.

Iako stanari zgrada ipak imaju izbora, Beograđani koji žive u privatnim kućama nemaju pravo na usluge ovog preduzeća, te imaju na raspolaganju nekoliko drugih načina - da pokriju troškove majstora preko plaćanja privatnog osiguranja, zovu po preporuci ili ako zovu privatne firme, da se prvo dobro raspitaju koliko košta popravka, kako bi izbegli iznenađenja.

Pored privatnih kuća, skoro polovina zgrada u Beogradu nema ugovor sa JKP "Infostanom", te i za njih važi iste saveti.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading