Trolejbus
Alo!/ Masanori Jošida

 

Trolejbus

Alo!/ Masanori Jošida

Trolejbus, Foto: Alo!/ Masanori Jošida

Dakle, ljubitelji ovih vozila na struju, narednih meseci biće u prilici da se sa njima provozaju isključivo na liniji 40, od Zvezdare do Banjice 2. Od kada je prvi trolejbus svečano predstavljen na prvomajskoj paradi davne 1947. godine, beogradskim ulicama saobraćalo je ukupno 17 različitih modela ovog prevoznog sredstva.

 

Ideja o uvođenju trolejbusa u prestonici postojala je još pre Drugog svetskog rata, kada je Direkcija tramvaja i osvetljenja u dva navrata, 1938. i 1940. godine raspisala licitaciju za nabavku određenog broja vozila.

Ipak, projekat nije realizovan, a razrušeni Beograd oslobođenje je dočekao sa gotovo uništenom tramvajskom infrastrukturom, tako da je ideja o uvođenju trolejbusa ponovo postala aktuelna. Konačno, odlučeno je da se trolejbuskom zameni tramvajska linija 1 (Kalemegdan-Savinac) 1947. Međutim, početkom aprila ove godine, sa početkom druge faze radova na Trgu republike, linije 19, 28 i 41 su ukinute, dok su 21L, 22L i 29L skraćene do Slavije. Kada u subotu bude startovao letnji režim vožnje, njih će preuzeti - autobusi. Razlog je, između ostalog, činjenica da se njihova garaža nalazi na Dorćolu, a kako ne postoji mreža na Trgu republike, njihovo održavanje je poslednjih meseci izuzetno otežano.

 

Inače, prema najavama pojedinih gradskih čelnika, trolejbuski saobraćaj bi mogao u doglednoj budućnosti da bude potpuno zamenjen, kao što je slučaj u Moskvi, i to sa električnim autobusima. Za sada postoji samo jedna takva linija, Eko 1 koja saobraća od Vukovog spomenika do naselja Belvil, na Novom Beogradu.