DA IZBEGNETE INSULIN, GLADOVANJE, PRITISAK Malo ko zna da ova biljka najbolji lek protiv dijabetes, a idealna je za mršavljenje i dobru probavu
Foto: Youtube/Printscreen

Malo ljudi je čulo za moćno povrće koje se zove jerusalimska artičoka. Ova biljka nalik krompiru je poslednjih godina postala pravi kulinarski hit, a razlog tome su njena lekovita svojstva.

U tradicionalnoj medicini koren i listovi ove biljke koriste se kao lek. Lekovita je kada se koristi kao hrana, a koristi se i u farmaceutskoj industriji. Ovo neobično povrće takođe ima nisku kaloričnu vrednost. 100 grama artičoke sadrži samo 73 kalorije, što je čini idealnom hranom za borbu protiv viška kilograma.

Takođe je odličan izbor za osobe koje pate od poremećaja crevne flore jer je bogat vlaknima koja pospešuju rad crevne flore i regulišu varenje. Jerusalimska artičoka je bogata vitaminima i mineralima. Sadrži dosta kalijuma koji je važan za kontrolu krvnog pritiska, pravilno funkcionisanje mišića i srca, reguliše vodu u organizmu i prenos nervnih impulsa i fosfora koji je važan za zdravlje zuba i kostiju.

Samo pola šolje sveže jerusalimske artičoke obezbeđuje 20 odsto dnevnih potreba za kalijumom. Za razliku od krompira, jerusalimska artičoka ne sadrži skrob. Bogat je inulinom koji ne dovodi do povećanja nivoa šećera i insulina u krvi i predstavlja odličnu hranu za dijabetičare.

Uz to, sadrži i kalcijum, magnezijum, gvožđe, kompleks vitamina B, vitamine C i D i provitamin A, a takođe je odličan izvor aminokiselina. Jerusalimske artičoke se mogu jesti kuvane, pečene ili sirove, mada su najbolje sirove, tanko isečene u salati sa mešanim povrćem. Može se koristiti i kao zamena za drugo povrće, poput kuvanog ili pečenog krompira.

Kako koristiti jerusalimsku artičoku?

Iako se mogu jesti sirove, artičoke iz Jerusalima mogu se poslužiti na trpezi u obliku supe ili salate.

Čorba od jerusalimske artičoke

Potreban vam je:

  • – 4 gomolja jerusalimske artičoke
  • – 2 šargarepe
  • – Koren peršuna sa listovima
  • – 150 g kuvanog krompira
  • - Kašika bezglutenskog brašna
  • – 3 kašike maslinovog ulja
  • - So

Priprema: Šargarepu i peršun iseći na kockice, propržiti na maslinovom ulju i dodati brašno i litar slane vode kada povrće potamni. U međuvremenu oljuštite jerusalimske artičoke, isecite na kockice i dodajte ostalom povrću. Kada artičoke omekšaju, dodajte krompir isečen na kockice, promešajte i ukrasite seckanim peršunovim listom.

Salata od jerusalimske artičoke

Potreban vam je:

  • - Pola kilograma jabuka
  • - Pola kilograma jerusalimske artičoke
  • – Sok od jedne pomorandže
  • - Maslinovo ulje

Priprema: Očistite jabuke i artičoke, a zatim ih izrendajte. Prelijte sokom od pomorandže i dodajte kašiku maslinovog ulja. Sve dobro izmešati.
 

Komentari (0)

Loading