BIRAJTE ZDRAVE GRICKALICE 10 sjajnih načina da jedete manje obrađenu hranu
Foto: Shutterstock

Možete bez bojazni uživati u mnogim prerađenim namirnicama, uključujući konzervirano povrće, smrznuto voće i pasterizovane mlečne proizvode i da to bude zdrava ishrana. Međutim, neki visokoobrađeni proizvodi puni su soli, šećera, aditiva i konzervansa, što može naštetiti vašem zdravlju, piše Master fizikal.

Evo 10 jednostavnih, održivih i realnih strategija koje će vam pomoći da jedete manje prerađenu hranu.

Foto: Shutterstock

 

1. Zdrave grickalice pri ruci

Ako vam nedostaje vremena, bilo bi dobro da u kuhinji uvek imate mnoštvo hranljivih grickalica. Omiljene zdrave grickalice su: sveže voće, mešani orašasti plodovi i povrće sa humusom.

Foto: Shutterstock

 

2. Cela zrna umesto rafinisanih

Konkretno, možete zameniti rafinisane žitarice kao što su bela testenina, pirinač, hleb i tortilje onim od celog zrna, kao što su smeđi pirinač i testenina, hleb i tortilje od celog zrna.

3. Budite kreativni u kuhinji

Osećate li se avanturistički, pretvorite svoju omiljenu prerađenu hranu u zdraviju tako što ćete je ponovo kreirati u svojoj kuhinji sa zanimljivim novim sastojcima.

4. Više vode

Slatki napici kao što su soda, slatki čaj, voćni sokovi i sportski napici sadrže mnogo šećera i kalorija, ali malo esencijalnih hranljivih materija. Postepeno menjanje ovih pića za vodu je odličan način da poboljšate ukupni kvalitet ishrane.

Foto: Shutterstock

 

5. Pripremite obrok

Pripremanje veće količine hrane jednom ili dva puta nedeljno osigurava da imate puno hranljivih obroka spremnih u frižideru, čak i kada ste previše zauzeti da kuvate.

Foto: Shutterstock

 

6. Više povrća

Kada pripremate obroke kod kuće, uvek dodajte i malo povrća da biste povećali unos zdrave, neprerađene hrane.

Foto: Shutterstock

 

7. Promenite rutinu kupovine

Sledeći put kada odete u prodavnicu, napunite kolica zdravim, minimalno obrađenim sastojcima poput voća, povrća, celih žitarica i mahunarki.

8. Probajte neke jednostavne zamene

Zamenite slatke žitarice činijom ovsene kaše sa svežim voćem za doručak.

Foto: Shutterstock

 

9. Manje obrađenog mesa

Prerađeno meso kao što su slanina, kobasice, i viršle Međunarodna agencija za istraživanje raka klasifikuje kao kancerogeno.

10. Polako s promenama

Nema potrebe da odjednom potpuno eliminišete prerađenu hranu iz svoje ishrane jer je sporo unošenje promena često efikasnije i dugoročnije.

Komentari (0)

Loading