Iskoristite dan: Četiri navike zahvaljujući kojima ćete se buditi ranije
Foto: Shutterstock

Budite dosledni

Majkl J. Breus,stručnjak za spavanje, poručuje za Mbg da je doslednost prva stvar koju treba uzeti u obzir kada menjate svoj raspored spavanja. Naime, prema njegovom mišljenju, potrebno je približno 21 dan da se vaš cirkadijalni ritam spavanja prilagodi novom rasporedu.

Dodaje i da to nije tako jednostavno to promeniti poput ranijeg odlaska u krevet ako ste navikli da se budite u određeno vreme.

"Kada pronađete novo vreme buđenja, morate sebe naterati da se budite u to vreme 21 dan kako bi vaš mozak to uskladio", kaže Breus.

Ujutro se najpre izložite svetlu

Kad god prilagođavate svoj raspored spavanja, ono što zapravo prilagođavate je vaš cirkadijalni ritam, na koji uveliko utiče izloženost svetlosti. Kao što Breus objašnjava, dobijanje najmanje 15 minuta svetla čim se probudite (prirodno ili ne), signalizuje vašem mozgu da je to vreme kada bis trebalo da se budite svaki dan.

"Mislim da kad bi svi imali alarm za izlazak sunca, svi bismo bili u boljoj formi", napominje on, dodajući da ako nemate budilnik, paljenje svih svetala kad se probudite takođe deluje. Pored toga, ako vam je cilj ranije buđenje, možda bi trebalo da skinete zavese sa prozora kako vaša soba ne bi bila mračna kad se probudite (što će otežati jutarnje ustajanje).

Prestanite da se oslanjate na kofein

Kafa koju pijemo ujutru kako bi nas razbudila i dala potrebnu energiju, zapravo bi mogla negativno da utiče na naš san. Breus kaže da ćete želeti da izbacite kofeindok pokušavate da prilagodite svoj raspored.

Imajte odgovornog partnera u buđenju

I na kraju, ali ne najmanje važno, ako imate kolegu prijatelja ili člana porodice koji takođe ustaje rano, možete da se oslonite jedno na drugo kao partneri u odgovornosti. Breus objašnjava da oboje možete naizmenično zvati jedno drugo ujutro čime ćete oboje biti bolje motivisani za ustajanje iz kreveta.

On dodaje i da može biti korisno imati neki zadatak i obavezu koja vas “tera” da ustanete.

Komentari (0)

Loading