OVE GODINE VEŠTAČKI SNEG NA ŽABLJAKU: Prvi korak ka povratku planine na staru slavu
Pripreme za zimsku turističku sezonu počele su u septembru. „Dobili smo informacije koje su važne, tu su problemi koje vučemo par godina i decenija, bilo je reči o infrastrukturi, elektro i vodosnabdevanju. Lokalne samouprave i institucije se trude da ova zimska sezona protekne u najboljem redu“, navela je Blagojevićza Adriu.
Istakla je da su staze spremne kada je u pitanju Kolašin, kao i da se radi na remontu žičara i liftova, dok se na Žabljaku odvijaju slične pripreme.
„Ove godine ćemo imati veštačko osnežavanje na plavoj stazi, takozvanoj snoubord stazi na Žabljaku. Zadovoljna sam što je to ostvareno, jer Žabljak zaslužuje da se vrati na mesto koje mu pripada. Malim koracima idemo napred, biće tu još novina. Sve lokalne samouprave vredno rade, a planiran je i bogat kulturno-zabavni program“, istakla je Blagojević.
Pristupačnost ski centara
Kazala je i da će biti organizovani ski busevi, te da će se potruditi da ski centri budu pristupačni i onima koji nisu u mogućnosti da sami organizuju dolazak.
PROMOCIJA I PRIPREME NTO: Fokus i na tržišta van sezone
Rani početak promocije
Milena Vujačić iz Nacionalne turističke organizacije (NTO) rekla je da ih raduje što su lokalne turističke organizacije dosta ranije finalizovale programe za Novu godinu.
„To je nešto što privlači i domaće i inostrane goste. Ove godine će nastupiti velike muzičke zvezde u Crnoj Gori. Trudimo se da promovišemo i one delove zemlje koji ne zavise direktno od snega“, kazala je Vujačić.
Učešće na međunarodnim sajmovima
„Krenuli smo sa promocijom od septembra, bili smo prisutni na sajmu u Tokiju, imali smo događaje u Francuskoj, Španiji i Italiji. Organizujemo i studijske posete novinara iz evropskih zemalja. Očekuju nas sajmovi u Parizu, Londonu i jedan veliki sajam kongresnog turizma u Barseloni“, objasnila je ona.
Očekivanja za sezonu
Vujačić je poručila da se nadaju uspešnoj zimskoj sezoni koja će potvrditi trend rasta interesovanja za Crnu Goru kao zimsku destinaciju.
ZADOVOLJSTVO LETNJOM SEZONOM: Dobri rezultati i na planinama
Produžena sezona
„Zadovoljni smo, letnja sezona se produžila i u avgustu i septembru beležimo sjajne rezultate, čak i u oktobru taj trend je nastavljen“, ocenila je predstavnica Ministarstva turizma Olivera Blagojević.
Dodala je da su i zemlje regiona imale slične trendove – manje noćenja, ali više turista, što ukazuje na promenu navika putnika.
Rekordni rezultati u planinskim centrima
„Kolašin ima 25 posto više turista i 20 posto više noćenja u odnosu na prethodnu sezonu. Žabljak je ostvario rekordnu sezonu, sa većim brojem noćenja nego tokom cele prethodne godine“, rekla je Blagojević.
Novi letovi i rast tržišta
„Mi smo jedna od dve zemlje po Eurostatu koja beleži najveći rast kada su u pitanju turisti iz Izraela. Od marta ćemo imati 14 novih linija, što će doprineti porastu turista. Od jula 2026. godine biće uvedena nova linija Madrid–Tivat, a u pregovorima su i druge“, kazala je ona.
STATISTIKA I TRENDOVI: Rast poseta i novih destinacija
Najnoviji podaci
Blagojević je navela da nemaju zvanične podatke za septembar, ali da prema podacima NTO trenutno imamo 36.000 registrovanih turista, uz povećanje i u kolektivnom i u privatnom smeštaju.
„Trudimo se da produžimo sezonu i da ne budemo vezani samo za podelu na zimsku i letnju sezonu“, dodala je.
Rast broja turista i prihoda
Prema podacima NTO, tokom prvih osam meseci ove godine bilo je 2,1 milion turista i 11,8 miliona noćenja.
„Od početka godine do septembra ostvareno je 3,6 miliona evra prihoda, što je 4,4 odsto više nego prošle godine“, kazala je Vujačić.
Rekordi u nacionalnim parkovima i na aerodromima
Nacionalni parkovi su zabeležili rekordnu posećenost — 878 hiljada turista do 19. oktobra. Aerodromi su imali 2,793 miliona putnika.
„Ovi podaci pokazuju da je turizam stabilan sektor uprkos promenama u strukturi gostiju“, navela je Vujačić.
IZAZOVI I CILJEVI: Fokus na kvalitet i infrastrukturu
Potreba za većim budžetom
Vujačić je istakla da NTO ima jedan od najmanjih budžeta u Evropi, što predstavlja izazov u promociji destinacije.
Glavne zamerke turista
Prema njenim rečima, turisti su se najviše žalili na radove na putevima, cene i gužve u saobraćaju.
„Festivali i manifestacije imaju veliki značaj za promociju destinacije. Važno je da pokažemo da Crna Gora nije samo sunce i more“, zaključila je Vujačić.
Bonus video:
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)