PILOT BIO U DEPRESIJI JER MU JE UMRLA MAJKA? Istraga nesreće u kojoj je stradalo 260 ljudi dobila NEOČEKIVANI PRAVAC
Preliminarni izveštaj o fatalnoj nesreći pokazao je da su prekidači za dovod goriva na avionu bili isključeni, što je dovelo do katastrofalnog gubitka potiska tokom početnog poletanja.
Let Air Indija za London Getvik predvodio je kapetan Sumit Sabharval, kojeg je, navodno, samo nekoliko meseci delilo od penzije.
Foto: Twitter/printscreen
Pogledaj galeriju
Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Tanjug
Pogledaj galeriju
Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju
Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju
Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju
Foto: Twitter/printscreen
Pogledaj galeriju
Međutim, pilot je razmišljao o tome da ranije napusti aviokompaniju kako bi se brinuo o svom starijem ocu, otkrio je The Telegraph.
Savitri Budania, komšinica kapetana Sabarvala, izjavila je da joj je pilot rekao: „Još samo jedan ili dva leta… pa idem da budem sa tatom.“
Jedan od vodećih indijskih stručnjaka za avijaciju rekao je medijima da je kapetan Sabharwal patio od depresije i problema sa mentalnim zdravljem – i da je uzimao slobodno u poslednjih nekoliko godina nakon smrti svoje majke.
- Čuo sam od nekoliko pilota Er Indija da je imao depresiju i probleme sa mentalnim zdravljem. Uzimao je slobodno tokom poslednje tri do četiri godine - rekao je kapetan Mohan Ranganatan, bivši instruktor pilota Boinga 737.
Međutim, gospodin Ranganatan je dodao da je kapetan Sabarval „morao da bude medicinski odobren od strane lekara kompanije [Er Indija]“ pre nego što je leteo.
Pilot Er Indije, star 56 godina, položio je lekarski pregled klase I 5. septembra prošle godine.
Istražitelji sada proveravaju njegovu medicinsku dokumentaciju nakon što je preliminarni izveštaj o padu ukazao da je možda došlo do ljudske greške, iako neki vazduhoplovni stručnjaci tvrde da se radi o namernoj radnji.
Izvori navode da analiza crne kutije do sada nije uspela da isključi mogućnost „nepravilne, nenamerne ili namerne“ radnje koja je dovela do pomeranja prekidača.
Porodice žrtava kritikovale preliminarni izveštaj
Porodice žrtava koje su tragično nastradale u nesreći oštro su kritikovale preliminarni izveštaj, nazvavši ga zataškavanjem.
Oni su istragu nazvali „pristrasnom“ i rekli da izgleda kao da ima za cilj samo da „okrivi mrtve pilote“.
Asocijacija pilota Indije (APAI) odbacila je „ton i pravac“ istrage, navodeći da je izveštaj donet bez dovoljno dokaza.
Međutim, ministar civilnog vazduhoplovstva Indije, Ram Mohan Naidu Kinjarapu, izjavio je da je istraga sprovedena na „zreo i transparentan“ način.
- Ovo je preliminarni izveštaj. Želimo da sačekamo konačan izveštaj, pa hajde da pričekamo - dodao je.
Šta piše u izveštaju
Rani nalazi u izveštaju od 15 stranica, koji su objavile indijske vlasti, ukazuju da su prekidači za dovod goriva prebačeni iz položaja „RUN“ (uključeno) u „CUTOFF“ (isključeno).
Prekidači su zatim vraćeni u „RUN“ položaj, i činilo se da motori ponovo dobijaju snagu, ali to nije bilo dovoljno da spreči usporavanje aviona.
Analiza snimka iz kokpita otkrila je da je jedan od pilota upitao: „Zašto si isključio?“ na šta je drugi pilot odgovorio: „Nisam.“
Izveštaj međutim ne identifikuje koji pilot je izgovorio koju rečenicu – kapetan ili prvi oficir.
Takođe se ne navodi uzrok – da li se radi o grešci posade, mehaničkom kvaru ili elektronskom kvaru.
Prekidači za isključivanje goriva se ne mogu lako slučajno aktivirati – moraju da se podignu i zaključaju pre pomeranja – što je bezbednosna funkcija koja postoji decenijama.
Dodatni zaštitni poklopci su takođe postavljeni kako bi se smanjio rizik – što dodatno postavlja pitanje kako su prekidači na letu Er Indija ipak bili isključeni.
Izveštaj podseća da je američka Savezna uprava za avijaciju (FAA) 2018. izdala specijalno bezbednosno saopštenje (SAIB) – ukazujući da su neki prekidači za gorivo na Boingu 737 možda instalirani bez funkcije zaključavanja.
Ali to nije ocenjeno kao nebezbedno, i nije izdato nijedno zvanično Upozorenje o plovidbenoj sposobnosti (AD) – obavezujuće pravilo koje ispravlja nesigurna stanja proizvoda.
Sličan dizajn prekidača koristi se i na Boing 787-8 avionima, uključujući i Drimlajner VT-ANB kompanije Er Indija, koji je bio uključen u nesreću.
FAA i Boeing su sada nezvanično obavestili da su prekidači za gorivo na Boing avionima bezbedni, prema izvorima i dokumentu koji je video Reuters.
Air India je izjavila da nije sprovela inspekciju koju je FAA preporučila 2018. jer nije bila zakonski obavezna.
Međutim, izveštaj navodi da su evidencije o održavanju pokazale da je modul za kontrolu gasa – koji uključuje i prekidače za gorivo – zamenjen 2019. i 2023. na avionu koji je učestvovao u nesreći.
Stručnjaci su izjavili da pilot ne bi mogao slučajno da pomeri te prekidače.
- Ako ih je pomerio pilot – zašto? - pitao je američki stručnjak za bezbednost u avijaciji Entoni Brikhauz.
Boing 787 Drimlajner sa 242 putnika na letu srušio se u hostel za lekare u Ahmedabadu, na zapadu Indije.
Avion je bio na putu za London Getvik kada se srušio samo nekoliko sekundi nakon poletanja, a u nesreći je preživela samo jedna osoba.
(San)
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)