Vesić: U toku tender za 10 novih elektropunjača
Tanjug

U Srbiji, za sada, na autoputevima postoji osam takvih elektropunjača, pet kapaciteta izmedju 22 i 50 kilovata, postavljeno je 2017.godine, dok su tri super brza, snage 175 kilovata, postavljena prošle godine, rekao je Vesić na TV Pink.

U Srbiji, za sada, na autoputevima postoji osam takvih elektropunjača, pet kapaciteta izmedju 22 i 50 kilovata, postavljeno je 2017.godine, dok su tri super brza, snage 175 kilovata, postavljena prošle godine, rekao je Vesić na TV Pink.

“U toku je tender za 10 novih elektropunjača”, rekao je ministar i podsetio da Ministarstvo za zaštitu životne sredine daje subvencije za kupivjnu električnih automobila.

Takodje, naveo je i da će odmorišta na autoputevima biti uredjena i pretvarana u oaze za elektropunjače.

“Za to ćemo tražiti partnere, dozvolićemo da se otvori restoran, kafić ili prodavnica, ali ćemo imati 10-15 punjača. Da to bude uredjeno, da svi koji prolaze kroz Srbiju, mogu da napune bateriju, da za to vreme popiju piće, nešto kupe. Time ćemo dodatno opremiti autoputeve elektropunjačima”, naveo je ministar.

Vesić je istakao i da je plan da se podstakne kupovina tagova za elektronsko plaćanje putarine, koju sada, kaže, koristi oko 55 odsto korisnika autoputeva.

“Uradićemo u narednom periodu jo š neke mere, kako bi i više vozača koristilo ENP, jer na naplatnoj rampi nikada nema guzve na elektronskoj naplati putarine, što govori koliko je brži prolazak na ENP rampama”, rekao je Vesić.

Ministar je istakao i da će najveća tekovina predsednika Srbije Aleksandra Vučića, biti upravo izgradnja infrastrukure.

“Neki će ga neki pamtiti po tome što je vratio ugled Srbije u medjunarodnoj zajednici, neki po borbi za KiM, treći po tome što smo u trenutku kada je maltene poceo Treći svetski rat sačuvali slobodu i nezavisnost, a neki po velikom smanjenju nazaposlenosti i rastu BDP-a. Ali, ja mislim da je najveća tekovina predsednik Vučića izgradnja infrastrukture”, rekao je Vesić.

Ukazao je da se nikada nije izgradilo toliko železničkih pruga, puteva, kao u poslednjh nekoliko godina i da nikada Srbija nije bila povezanija, što je važno zato što svaki kilometar autoputa, ne znači samo bolju povezanost, već i nova radna mesta, veće plate, ostanak ljudi.

“Izgradnja infrastrukture znači napredak zemlje”, rekao je Vesić.

Primetio je i da od brze pruge Beograd – Novi Sad, i načina na koji se ona koristila nema boljeg primera za uspeh politike Aleksandra Vučića.

“Da je bilo kome od nas neko pre pet godina rekao da ćemo se voziti 200 kilometara na sat do Novog Sada, svi bi rekli – super, ali to nije moguće… A, sada se gradi brza pruga Novi – Sad – Subotica”, rekao je ministar i podsetio da ćemo 2024.godine moći da se vozimo do Budimpešte za 2 sata i 45 minuta.

“Sa EU ćemo brzo ugovoriti gradnju brze pruge Beograd – Niš, takodje 200 kilometara na sat, što znači da će se od Niša do Budimpešte 2028. godine ići brzom prugom”, rekao je Vesić.

U planu je, dodaje, završetak pruge Beograd – Šid, na kojoj je brzina takodje 200 kilometara na sat, dok je na barskoj pruzi završena rekonstrukcija deonice od Resnika do Valjeva, na kojoj je brzina 160 kilometara na sat.

“U planu je dalje obnova od Valjeva do Vrbnice, odnosno do crnogorske granice, a radićemo i prugu Kraljevo – Stalać – Rudnica, brzine 160 kilometara na sat. Kasnije će se raditi pruga od Niša do Preševa, brzine 200 kilometara na sat, a to znači da će u budućnosti ona biti produžena prema Skoplju, Solunu, Istanbulu”, nabrojao je Vesić.

Dodao je da će se raditi i manje pruge, poput deonice Vrbas – Sombor, kao i beogradska gradska železnica, gde je najveći broj putnika.

Naveo je da se, pored Moravskog koridora, uveliko rade Fruškogorski koridor, gde se gradi most kod Pretrovaradina, kao i Iriški tunel, a da će posle završetka obilaznice oko Beograda sledi deonica do Pančeva sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče.

Završava se i brza saobraćajnica Pančevo – Vršac.

Ukazao je i na značaj izgradnje metroa u Beogradu, što će, kaže, doprineti rasterećenju javnog saobraćaja, a uz to, svako će tačno znati kada metro stiže u koju stanicu, jer u tom sistemu nema gužvi, a uz metro, radi će se i na izgradnji BG voza.

Vesić je izneo i podatak da se BG vozom danas od Vukovog spomenika do centra Lazarevca stiže za 63 minuta, što je značajno manje od putovanja autobusom ili automobilom.

“To je prava promena Srbije, to je za nas važno”, rekao je Vesić.

Ministar je dodao i da je od oktobra 2020. predsednik Vučić otvorio 66 novih fabrika, vrednosti 2,4 milijarde evra, u kojima radi 26.000 ljudi, navodeći da je cilj da 2026.godine prosečna plata u Srbiji bude 1.000 evra, penzija 500 evra, a plata u Beogradu 1.300 evra.

Na pitanje o predlogu da se na delu autoputa kroz Beograd uvede “žuta traka”, kako bi se ubrzao prolazak vozila javnog prevoza i taksista, kaže da se o tome može razgovarati kada bude završena obilaznica oko Beograda, do Bubanj potoka, u junu naredne godine.

“Na autoputu nema žute trake, a kada se završi obilaznica, možemo da govorimo o tome da se taj deo kroz Beograd ne tretira kao autoput. Ali, to onda podrazumeva da Beograd preuzme održavanje te deonice, a da li to Grad može to da uradi, nisam siguran, jer iziskuje značajnije troškove. Ali, razgovaraćemo o tome, bićemo fleksibilni, razumemo probleme, svakako treba ubrzati prolaz javnog prevoza”, rekao je ministar Vesić.

 

Komentari (0)

Loading