SRBIJA NIKAD NIJE BILA OVAKO POVEZANA! Za 10 godina u državi izgrađeno više auto-puteva nego u prethodnih 67! (VIDEO)
Srbija je u poslednjih deset godina postala zemlja modernih auto-puteva i brzih saobraćajnica koje drastično skraćuju putovanja i povezuju nas sa regionom bolje nego ikada.
Stotine kilometara novih puteva već je otvoreno, dok se na još više od 500 kilometara aktivno radi, menjajući svakodnevni život, ekonomiju i turizam.
Ovi projekti pretvaraju Srbiju u centralni saobraćajni čvor Balkana i jugoistočne Evrope.
Rekordna izgradnja kakva nije viđena decenijama
Srbija je doživela infrastrukturni preporod otkako je vlast pokrenula ambiciozan ciklus izgradnje saobraćajne mreže. Pod vođstvom predsednika Aleksandra Vučića, izgrađeno je više auto-puteva nego u prethodnih 67 godina.
Od 1945. do 2012. godine izgrađeno je 596 kilometara auto-puta. Od 2013. do danas - čak 609 kilometara, uključujući i deonicu prema Požegi.
Srbija je nedavno dobila novu brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica (54,5 km), koja je konačno spojila Mačvu i Podrinje. U saobraćaj je puštena i nova deonica Moravskog koridora između Kruševca i Vrnjačke Banje (30 km).
Mostovi, tuneli i najveći izazov – Koridor 11
Ogroman pomak postignut je završetkom deonice Preljina – Požega (30,9 km) sa tri tunela i čak 35 mostova, čime je put od Beograda do Zlatibora skraćen na manje od dva sata.
Sada se radi najkompleksniji deo – Požega – Boljare (106 km), buduća veza Srbije i Crne Gore. Planirano je 72 mosta i 10 tunela, a završetak se očekuje 2028. godine. Kada sve bude gotovo, od Beograda do Jadranskog mora stizaće se za manje od četiri sata.
Auto-put “Miloš Veliki” – kičma novog povezivanja
Auto-put "Miloš Veliki" već sada povezuje centralnu Srbiju sa jugozapadom i budućim izlazom na more. Otvaranje deonica od Surčina do Obrenovca, zatim do Ljiga i Preljine značajno je ubrzalo saobraćaj i dodatno otvorilo ovaj deo Srbije.
Šta se sve gradi trenutno?
U završnoj fazi nalazi se 504 kilometra novih puteva. Do kraja 2025. biće završeno 170 kilometara, uključujući Preljina – Požega, Moravski koridor, BG–Zrenjanin – NS, kao i Fruškogorski koridor.
Moravski koridor biće prvi digitalni auto-put u Srbiji - opremljen naprednim telekomunikacionim sistemima.
U Vojvodini se gradi brzi put od Bačkog Brega do Kikinde (186 km), koji će Srbiju snažno povezati sa Mađarskom i Rumunijom.
Povezivanje sa regionom
Završava se i deonica Kuzmin – Sremska Rača (18 km) na auto-putu Beograd – Sarajevo, sa novim mostom na Savi i graničnim prelazom - važan iskorak u povezivanju Srbije sa BiH.
Zašto je sve ovo važno?
Novi putevi nisu samo asfalt. Oni ubrzavaju trgovinu, dovode investitore, otvaraju nova radna mesta, podižu turizam i omogućavaju građanima brže, lakše i sigurnije kretanje.
Srbija je u poslednjih 10 godina gotovo udvostručila dužinu svojih auto-puteva i više nije „slepo crevo Evrope“, već strateška tranzitna ruta regiona.
Sa projektima koji napreduju rekordnom brzinom, jasno je da će modernizacija infrastrukture i dalje biti jedan od ključnih pokretača razvoja zemlje.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)