Dokumenta
Profimedia
Dokumenta

Profimedia

Dokumenta, Foto: Profimedia

Poznata po engleskoj skraćenici GDPR (General Data Protection Regulation), ovo je ambiciozna, sveobuhvatna i prilično komplikovana uredba za zaštitu privatnosti podataka korisnika, piše Index.hr.

Poverenik Rodoljub Šabić kaže da će se nova uredba EU o zaštiti ličnih podataka primenjivati na svakog ko deluje na prostoru Unije, pa i na naše firme koje posluju na tom tržištu.

Zato one posebno treba da vode računa o konsekvencama, jer bi kazne mogle da ih odvedu u nokaut, rekao je on za N1.

Uredba je bila u pripremi pune četiri godine, a nakon što je usvojena 2016., EU je kompanijama, organizacijama i državama članicama dala rok od dve godine da se pripreme.

Pa ipak, po svemu sudeći, u stupanjem GDPR na snagu očekuje se popriličan haos. Kako piše portal Verge, niko nije spreman za GDPR, čak ni sami regulatori.

Šef Fejsbuka Mark Zakerberg tvrdi da će njegova kompanija, koja je ozbiljno uzdrmana skandalom oko krađe podataka njenih korisnika od strane "Kembridž Analitike", biti spremna za GDPR.

S druge strane, mnoge kompanije muku muče s prilagođavanjem GDPR u zadnji tren, bilo da nisu počele proces na vreme ili im je jednostavno preveliki izazov, navodi hrvatski portal.

U prošlomesečnoj anketi Ponemon Instituta, u kojoj je učestvovalo više od 1.000 kompanija, više od polovine i više od 60 tehničkih kompanija je odgovorilo je da neće biti spremno za GDPR do roka.

Što se kompanija koje posluju na internetu tiče, dok jedni masovno šalju mejlove korisnicima i "žicaju" ih za odobrenje za korišćenje podataka, drugi su počeli da blokiraju pristup evropskim korisnicima kako se uopšte ne bi morali zamarati GDPR-om.

Naime, GDPR važi za sve kompanije koje imaju korisnike na području EU. S obzirom da su u slučaju nepoštovanja uredbe predviđene drakonske kazne, čak do 20 miliona evra, neke američke internet kompanije već su počele da blokiraju svoje stranice za područje EU.

To je među prvima učinio Unroll.me, veb servis koji nudi korisnicima blokiranje preteranih mejlova s mejling - što je upravo ono što se ovih dana događa zbog GDPR-a.

KUnroll.me, koji je koristio pristup mailovima korisnika i koristio ga za istraživanje tržišta, obavestio je korisnike da više neće biti operativan u Evropi jer ne može da se pridržava pravila iz ove uredbe.

Komentari (10)

Цицка

25.05.2018 10:59

Неће да ми објаве коментар али то је реалност у Србији , сви подаци су доступни само ако имате помоћ пријатеља , ТАЧКА. Тако ће бити и са ДНК чак у Србији са том ствари може бити и много горе .

sasa

25.05.2018 11:13

Pozdravljam ovu ideju

Nega

25.05.2018 11:15

Ja licno jesam za zastitu podataka i zastitu njihove moguce zloupotrebe, sve je vise koriscenja interneta i smatram da je zo jedan od dobrih vidova zastite korisnika.

Nikolina

25.05.2018 11:29

S obzirom da mnoge kompanije muku muče s prilagođavanjem GDPR-u, nije čudo što su se neke opredelile da ne budu operativne u Evropi, po principu "bolje sprečiti, nego lečiti."

Borko

25.05.2018 11:31

Za svaku novu uredbu je potrebno neko određeno vreme dok sasvim ne saživi u sve predviđene tokove. Tako će biti i sa ovom.

anja

25.05.2018 11:35

Podaci se moraju zastititi

samanta

25.05.2018 11:57

Nesto treba da se uradi i da se zna reda, svacija privatnost mora biti zasticena.

sale

25.05.2018 12:24

Tako je kako je. Podaci moraju biti zasticeni!

Lale

25.05.2018 12:59

Od necega se mora krenuti.

pera

25.05.2018 13:07

Za svaku novu uredbu je potrebno neko određeno vreme dok sasvim ne saživi