Budva
Tanjug/ Cmilja Vitorović
Budva

Tanjug/ Cmilja Vitorović

Budva, Foto: Tanjug/ Cmilja Vitorović

Na ročistu održanom juče, on je rekao da razume predlog za izricanje krivične sankcije i ostao, kako je rekao, pri svemu kao u zapisniku pred ODT Kotor od 12. jula ove godine.

- Žao mi je zbog svega što se desilo - izjavio je M. S. na glavnom pretresu održanom po predlogu za izricanje krivične sankcije ODT Kotor.

On je, prenosi Dan, navodno u Crnu Goru stigao privatnim avionom, nakon čega je luksuznim plovilom izazvao nesreću na otvorenom moru, nedaleko od plaže Mogren.

Maloletnik je na jučerašnjem ročištu, u prisutvu zakonskog zastupnika svog oca , naveo da bi želeo da iskoristi zakonsko pravo i da ne odgovara na pitanja.

Njegovi branioci Zdravko Begović i Vladimir Vuleković naveli su da se "ne bi pogrešno shvatilo da maloletnik ne želi da odgovara na pitanja”, kao dokaz za to dostavili sudu izveštaj psihologa Radmile Stupar Đurišić od 25. avgusta iz kojeg proizilazi da on "zbog stanja u kojem se nalazi nije spreman i sposoban u ovom momentu da odgovara na pitanja".

Anketa:

Da li je bezbedno da dete upravlja jahtom?

 

Svedok, oštećeni Vladimir Stanišić, ispričao je da je na barci kojom je upravljao bila otvorena plava tenda, te da su se neposredno pre same nezgode kretali izuzetno sporo.

- Neposredno pre nezgode razgovarao sam sa Majom i u jednom momentu sam otpozadi osetio udar i čuo prasak, koji mi i dan-danas odzvanja u glavi. Nakon toga sam se osvestio u moru - izjavio je Stanišić, dodavši da pretpostavlja da je dobio udarac, jer je nakon nezgode imao povredu na leđima.

Na pitanje odbrane kazao je da je u momentu neposredno pre samog kontakta stajao i nalazio se za kormilom.

Veštak pomorsko-saobraćajne struke Aleksandar Božović ostao je u svemu pri pisanom nalazu i mišljenju od 23. jula.

Naveo je da je plovni objekat DL, kojim je upravljao maloletnik, registrovan pod američkom zastavom, a u dozvoli za voditelja čamca kod tipa broda piše "cabin motor boat”, što znači "motorni čamac sa kabinom".

Objasnio je da je razlika između dva plovila, koja su oba u kategoriji čamca, "ogromna”, jer je, između ostalog, čamac BD 230 dužine 5,9, dok je čamac DL 1341AG dužine 11,8 metara, i on nije smeo isploviti iz marine bez overene "crulw" liste.

- Osnovni uzrok ove pomorske nesreće je sigurnosna brzina, odnosno brzina koja nije sigurnosna - konstatovao je veštak Božović.

Predstavnik oštećene porodice, brat pokojne Maje Vlado Šljivančanin ostao je pri svemu kao u zapisniku pred ODG Kotor od 16. jula.

Odbrana je, međutim, prigovorila u celosti nalazu veštaka u delu koji se odnosi na doprinos upravitelja čamca BD 230.

Branioci maloletnog M. S, advokati Vladimir Vuleković i Zdravko Begović, nisu imali suštinskih prigovora na nalaz i mišljenje veštaka, izuzev u delu u kojem se izjašnjavao o pravnim pitanjima i davao s tim u vezi objašnjenja, istakavši da njegova odbrana nije učestvovala u radnjama koje su se dešavale u vađenju, ispitivanju i pregledavanju brodova, jer o tome nije bila obaveštena.

Pročitajte još:

Komentari (1)

Radisa

28.08.2020 06:49

Kaznite oca onje kriv zasve ti lopovi misle ko imaju para pokradjenih lako zaradjenih da mogu sve cak i ubijati neduzan svet